در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران ؛

«خون شریک» و «این پسر من است» رونمایی شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۱۴۲
دو کتاب «خون شریک» و «ین پسر من است» که توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده، با حضور نویسندگان این آثار در سرای اهل قلم رونمایی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نشست خبری دو کتاب خون شریک به نویسندگی مریم علی بخشی و این پسر من است نوشته‌ ندا رسولی با حضور نویسندگان و ابراهیم زاهدی مطلق داور جشنواره‌ های ادبی برگزار شد. 

در ابتدای نشست خبری ابراهیم زاهدی مطلق گفت: این ۲ کتاب خیلی روان و تاثیرگذار به موضوع شهدای مدافع حرم توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است . 

وی افزود: کتاب‌های تاثیر گزاری در این موضوع نوشته شده و باید بیشتر به موضوع شهادت در دوران دفاع مقدس و جنگ سوریه توسط نویسندگان پرداخته شود. 

مریم علی بخشی نویسنده عنوان کرد: کتاب "خون شریک" داستان زندگی شهید مدافع حرم "میرزا مهدی صابری" از تیپ فاطمیون است که در این اثر روایت‌هایی بدون سانسور از جنگ و عملیات‌ها در سوریه با نگاهی عمیق نمایش داده شده است. 

وی تصریح کرد: روایت زندگی میرزامهدی، شهیدی ۲۵ ساله و اصالتاً افغانستانی است که در قم زندگی کرده و سپس به تیپ فاطمیون پیوسته است . 

علی بخشی در ادامه اظهار داشت: شهید میرزا مهدی صابری زمانی که دانشجو بود با جلب رضایت مادرش به جبهه اعزام و در آنجا به دلیل سطح تحصیلاتش به مخابرات قرارگاه حماه پیوست. 

وی افزود: کتاب خون شریک از جمله آثار در حوزه خاطرات و زندگینامه شهدای لشکر فاطمیون در ادبیات مقاومت پرداخته و انتشار این اثر نمادی از رابطه و همدلی مردم ایران و افغانستان در زمینه های فرهنگی و دینی است. 

سپس ندا رسولی نویسنده کتاب "این پسر من است" در نشست خبری گفت: این اثر روایت داستانی از زندگی پدر و پسری افغانستانی به نام‌های رسول و مهدی جعفری می‌پردازد. 

وی افزود: جنگ، بخش مهمی از زندگی پدر و پسر شهید است و این کتاب به روایاتی از زندگی مردم جنگ‌زده‌ سوریه نیز اشاره می کند. 

رسولی ادامه داد: این کتاب در کنار خواندن زندگینامه شهیدان جعفری، می‌تواند تصاویری از زندگی جنگ‌زده‌ مردم سوریه را نشان دهد که با تولید این نوع اثر از تحریف یا فراموشی جنگ جلوگیری می‌شود. 

در بخشی از کتاب " این پسر‌ من است" آمده است: حقش بود، یکی هم باشد تا رسول را دلداری دهد؛ یکی هم به او بگوید به امید خدا پیدا می‌کنیم پسرت را. بگوید دو دو تا چهار تای جنگ، همین است دیگر؛ می‌چزاند آدم‌ها را؛ ولی تو خیالت نباشد ها! ما آسمان را به زمین می‌رسانیم و جگرگوشه‌ات را پیدا می‌کنیم؛ یا خودش را با پیکرش را. کسی اما نبود؛ یعنی بود؛ ولی همیشه رسول آن‌قدر محکم بود که کسی فکرش را نمی‌کرد او هم به دلداری و آن حرف‌ها نیازی داشته باشد. همیشه خودش پیش‌قدم مهربانی کردن و روحیه دادن به دیگران بود. 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد. داشت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز