۱۱ اثر مراکز استانی در جمع منتخبان نخستین جشنواره «آیین سخن»

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۷:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۷۹۹۴
۱۱ اثر مراکز استانی در جمع منتخبان نخستین جشنواره «آیین سخن»
در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره آیین سخن، ۱۱ اثر از مراکز استانی رسانه ملی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ همزمان با چهاردهم تیرماه روز قلم، در مراسمی‌با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس صداوسیما، محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و رئیس شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا، سفیران کشور‌های فارسی زبان و جمعی از مدیران رسانه ملی، آثار منتخب نخستین جشنواره «آیین سخن» معرفی شدند.

بر این اساس و در بخش فضای مجازی و رادیو نما، ایمان فتحی اسکندری از مرکز خوزستان لوح تقدیر و جایزه نقدی را به عنوان یکی از برگزیدگان به خود اختصاص داد.

اصغر تَقایی از مرکز اردبیل هم توانست در بخش گفتارمحور، با اثر «بوی جوی مولیان» لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را کسب کند.

در بخش مستند، محمد پریسار از مرکز لرستان برای برنامه «کلاس زبان» عنوان نخست را کسب کرد و محمد محمد خانی هم از مرکز مازندران با اثر «همنوای باران» لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد.

برنامک «زبان خودمان» ساخته محمد چِگِنی از صدا و سیمای مرکز کیش هم توانست در بخش تبلیغی، به مقام نخست دست یابد.

نمایش «ساندی» از مرکز خراسان جنوبی هم توانست لوح تقدیر و جایزه نخست را در بخش نمایش برای صاحب اثر یعنی‌هانیه پیرامی از مرکز خراسان جنوبی به ارمغان آورد.

بخش مسابقه جشنواره آیین سخن هم منتخبی از مراکز استانی داشت؛ لیلا عسکری از مرکز اصفهان برای مسابقه «رندانه» توانست لوح سپاس و جایزه نقدی را به خود اختصاص دهد؛ همچنین محمد صادق آزادی از مرکز کهگیلویه و بویراحمد توانست برای برنامه «قند پارسی» جایزه این بخش را به دست آورد.

فاطمه حسینی‌فر از مرکز خراسان جنوبی نیز برای مسابقه «کلیژدک» لوح سپاس و جایزه نقدی بخش مسابقه را کسب کرد.

در بخش برنامه‌های ترکیبی هم، دو منتخب از مراکز استانی حضور داشتند؛ علی شاهدی از مرکز آذربایجان غربی برای برنامه «چشمه‌سار ادب» و زهرا پارسا از مرکز سیستان و بلوچستان برای برنامه «با کاروان حُله» توانستند لوح سپاس و جایزه نقدی این بخش را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز