آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۶ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۹۸۸۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۶ دی ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه "این استان، وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی را پشت سرگذاشت" گفت: با رعایت پروتکل بهداشتی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر ۹۰درصد کاهش یافت.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری با قدردانی از همکاری همه جانبه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا اظهار داشت: قشرهای مردم در عرصه‌های مختلف اعم از اصناف، ادارات، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و رفت‌وآمدها با رعایت پروتکل بهداشتی وضعیت و شرایط استان بوشهر را در عرصه ویروس کرونا بهبود بخشیدند.

دبیر ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: همه شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر از شرایط قرمز و نارنجی عبور کرد و به زرد رسید و اکنون تمام نقاط این استان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ابتلا به کرونا وضعیت شکننده‌ای دارد تاکید کرد: مردم نباید نسبت به رنگ‌بندی کرونایی عادی‌انگاری کنند بلکه باید سخت‌گیرانه پروتکل بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک سخت زمستان عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کنترل پیک زمستانی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها امکان انتشار ویروس کرونا و ابتلا افزایش می‌یابد که ضمن پرهیز از تجمع و دورهمی‌ها باید نظارت‌های ویژه‌ و سخت‌گیرانه‌ای در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد.

کشمیری، با اشاره به اینکه در نبود تهویه هوا در ادارات و محل‌های تجمع ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد گفت: نگرانی ما بیشتر در پیک زمستانی است که کاهش نشست‌های شبانه‌ها و  پرهیز از دورهمی‌ها می‌تواند این نگرانی را برطرف کند.

وی، از منع رفت و آمد خودروها در وضعیت زرد کرونایی خبر داد و بیان کرد: منع تردد درون شهری بین ساعت 21 تا 4 صبح که یکی از اقدامات موثر در کنترل بیماری کرونا بود بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، در شهرهای زرد هم منع تردد در ساعات یاد شده ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهش بیماران کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در هر 100 هزار نفر جمعیت استان بوشهر کمتر از 2 نفر ورودی بیمارستان‌ها در ابتلا به کرونا است.

کشمیری، با اشاره به کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی افزود: اکنون کمتر از 20 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که نسبت به گذشته 90 درصد کاهش یافته است.

دبیر ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر وجود 500 تخت بستری ویژه بیماران کرونایی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون از 500 تخت برای مدیریت بیماران کرونایی، حدود 60 تخت اشغال و حدود 90 درصد تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان بوشهر خالی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز