آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۲:۳۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۵۹۳۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا 18 اردیبهشت ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر سعید کشمیری روز شنبه گفت: وضعیت شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، جم، کنگان، دشتستان و دشتی که تا پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند و شهرستان‌های عسلویه و دیر نیز همچنان در وضعیت زرد کرونا هستند.

وی بیان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده میزان ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر در شیب کاهشی قرار دارد و روند بستری‌های ناشی از کرونا از ۴۸۰ نفر در روز در اول فروردین ماه به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

کشمیری ادامه داد: هرچند شمار بستری‌های کرونایی این استان در زمان حاضر نسبت به بهمن ماه که ۶۰ بیمار در روز بود بسیار بالاتر است اما این آمار نسبت به اوج همه گیری ویروس کرونا روند کاهشی نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ادامه این روند کاهشی در این استان بستگی به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه با توجه به تغییر رنگ احتمال باز شدن بازار، پاساژها و برخی مشاغل وجود دارد، انتظار می‌رود با نظارت‌ دقیق مشاغلی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت هستند، شناسایی و اعمال قانون شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۳۶۲ نفر است که از این شمار ۴۶ بیمار در بخش‌های ویژه بستری و از این تعداد ۱۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی یادآور شد: ازآغاز شیوع کرونا تاکنون ۳۷هزار و ۹۰۶ نفر در استان بوشهر مبتلا به کرونا و یکهزار و ۷۵ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما