شرایط حاد کرونایی در استان بوشهر

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۵۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۱۹۸۰
شرایط حاد کرونایی در استان بوشهر
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: میزان بستری‌های کرونایی در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست ستاد کرونا استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در شرایط حاد کرونایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان‌های جنوبی و همسایگی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، استان بوشهر در شرایط حاد شیوع ویروس کووید ۱۹ قرار دارد.

وی افزود: تعداد بستری‌ها در این استان روزانه به ۲۰ درصد افزایش یافته و در زمان حاضر ۴۱۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کشمیری بیان کرد: کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌های اجتماعی باعث شلوغی بیمارستان‌های و به‌طور تقریبی ظرفیت این مراکز در حال تکمیل است.

۶ شهرستان با وضعیت قرمز

وی تأکید کرد: بهبود شرایط بیمارستان‌ها و تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید از سوی مردم موردتوجه قرار گیرد.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر شش شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارند و مردم باید موج پنجم شیوع این ویروس مرگبار را جدی و هرگونه عادی انگاری را رها کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر میزان بستری‌ها در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه افزایشی است و باید این شهرستان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را با دقت موردتوجه قرار دهند.

 

نظر شما