آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۱ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۵:۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۵۷۵۶
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا ۲۱ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان بوشهر تا 21 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری با اشاره به اینکه 80 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند اظهار داشت: از 10 شهرستان این استان، تنها شهرستان بوشهر و دیر نارنجی و مابقی در شرایط قرمز و یا بسیار پرخطر است.

وی از افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته با شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا 118 بیمار نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه از این تعداد بیمار بستری 62 مورد آنان به کرونا مثبت، قطعی است افزود: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر 462 نفر است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تخت‌های بخش کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر اشغال است تصریح کرد: اکنون 42 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بوشهر بستری هستند که 12 نفر از آنان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت 3 فوتی دیگر مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 3 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا شامل یک آقا و 2 خانم امروز در استان بوشهر به ثبت رسید و تعداد فوتی‌های کرونایی است به یک‌هزار 307 نفر رسید.

کشمیری با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 99 بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بیش از 58 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

وی به طرح واکسیناسیون پرداخت و خاطر نشان کرد: حدود 50 هزار واکسن در چند ماه گذشته سهمیه استان بوشهر بوده که محموله 10 روز گذشته معادل کل دریافتی‌های واکسن کرونا در این چند ماه بوده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به  واکسینه شدن روزانه بیش از 3 هزار نفر در استان تصریح کرد: اکنون روزانه 3 هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شوند و به‌زودی به 4 هزار نفر در روز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از افزایش مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا خبر داد و اظهار داشت: با افزایش مراکز تجمیعی در استان این توانایی وجود دارد تا روزانه 5 هزار نفر علیه کرونا واکسینه شوند.

کشمیری خاطر نشان کرد: تا 10 روز آینده واکسیناسیون گروه سنی افراد بالای 60 سال افزایش می‌یابد و ان‌شاءالله 50 هزار واکسن دیگر در 2 محموله در آینده نزدیک به بوشهر ارسال می‌شود.

وی افزود: ان‌شاءالله با ورود محموله‌های جدید به استان در آینده نزدیک افراد گروه سنی بالای 50 سال را که دارای بیماری زمینه‌ای چون دیابت و فشار خون هستند، واکسینه می‌شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان، بیشترین فوتی کرونایی را بین گروه‌های سنی میانسال و سالمندان دانست و تصریح کرد: حدود 80 درصد از فوتی‌های استان را افراد گروه سنی بالای 50 سال داشته‌اند یا افرادی با بیماری زمینه‌ای که طبق سند ملی، واکسیناسیون تمامی این افراد در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز