واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا در این استان از فردا آغاز می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۹:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۸۵۵۷
واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا در این استان از فردا آغاز می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده فراخوان تزریق واکسن به افراد ۵۰ سال به بالا از فردا ( دوشنبه ۲۸ تیرماه) در این استان آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ دکتر عبدالمحمد خواجه ییان روز یکشنبه گفت: فراخوان از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد و به منظور جلوگیری از ازدحام و بی نظمی تزریق واکسن برای افرادی که نوبت ندارند، صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: مشخصات بیش از ۹۵ درصد مردم استان در سامانه سیب ثبت شده و تا زمان باز شدن سامانه کشوری ثبت نام، براین اساس به افراد واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود.

خواجه ئیان تاکید کرد: واکسن برای گروه‌های هدف اعلام شده به میزان کافی در استان بوشهر تامین شده و جای نگرانی نیست و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت مراکز طی ۱۰ تا ۱۴ روز آینده جامعه هدف اعلام شده در استان بوشهر واکسن دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جمعیت بالای ۵۰ سال این استان را ۸۵ هزار نفر اعلام کرد.

وی سرعت واکسیناسیون را در استان بوشهر خوب اعلام کرد و گفت: تا کنون ۶۷ درصد از جمعیت افراد بالای ۶۰ سال در این استان واکسن دریافت کرده اند.

خواجه ییان افزود: برای تسهیل و روان سازی کار واکسیناسیون در استان ۲ مرکز به شمار مراکز شهرستان‌های بوشهر و دشتستان اضافه شده است، بر این اساس شمار مراکز تجمیعی تزریق واکسن در استان بوشهر به ۱۵ مرکز افزایش یافته است تا کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

وی یادآور شد: همچنین با تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در جزایر استان بوشهر انجام می‌شود.

خواجه ییان گفت: بر این اساس در هفته جاری ساکنان بومی جزیره خارگ در گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال و پس از آن ساکنان بومی جزیره شیف واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶۰ هزار دوز واکسن وارد استان بوشهر شده‌است و بزودی محموله دیگری دریافت خواهد شد یادآور شد: از ابتدای آغاز تزریق واکسن در این استان تاکنون ۸۱ هزار و ۲۵۷ نفر واکسن دریافت کرده اند که از این شمار ۱۹ هزارو ۹۴۵ نفر هر دو دوز و مابقی دوز اول را دریافت کرده‌اند و در زمان معین دوز دوم را دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  ادامه داد: با توجه به سیر فزاینده شیوع ویروس کرونا و ابتلا بخش بزرگی از افراد به طور طبیعی این افراد مبتلا به کووید ۱۹ حداقل تا ۲ماه آینده امکان تزریق واکسن ندارند و همین امر باعث عدم پوشش کامل جامعه هدف می‌گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایمنی بلافاصله بعد از انجام واکسیناسیون ایجاد نمی‌شود و مدت زمانی حداقل یکماه تا ۴۵ روز برای ایجاد ایمنی لازم است واکسیناسیون را نمی‌توان برای کنترل موج کنونی شیوع ویروس کافی دانست ولی برای کنترل بیماری کووید ۱۹ و بویژه موارد حاد آن در آِینده و همچنین قطع زنجیره انتقال تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خواجه ییان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و تمام ارگان‌ها برای گذر از موج پنجم شیوع ویروس کرونا ضروری است.

وی تاکید کرد: استان بوشهر جزو استان‌هایی است که با روند افزایشی ابتلا و بستری روبرو است و با گردش سویه دلتا در کشور و قابلیت انتشار وسیع تر این سویه از ویروس، پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته ضروری است.

براساس اعلام سامانه ماسک در زمان حاضر همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی خیلی پر خطر قرار دارند.

 

نظر شما