امام جمعه بوشهر:

نیروهای مسلح عامل اصلی اقتدار و امنیت کشور هستند

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۴:۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۶۱۳۳
نیروهای مسلح عامل اصلی اقتدار و امنیت کشور هستند
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهرگفت: نیروهای مسلح عامل اصلی اقتدار و امنیت هستند و استقلال هر کشوری وابسته به قدرت آن در عرصه نظامی و انتظامی است.

به گزارش برنا؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در دیدار با فرماندهان نیروی مسلح استان بوشهر افزود: هر کشوری با داشتن نیروی مسلح قوی دارای مصونیت می‌شود و هیچ  متجاوزی اجازه تعرض به این کشور را  به خود نمی‌دهد چون می‌داند با شکست بزرگی روبرو می‌شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل یکی از مولفه‌های اقتدار، پیشرفت و بقای هر کشور، وابسته به وجود نیروهای مسلح مقتدر و کارآمد است.

صفایی بوشهری ادامه داد: نیروهای مسلح کارآمد به این معنی است که در حوزه ستاد دارای اندیشه‌های دانش بنیان و شاخصه‌های قوی مدیریت نظامی و در عرصه صف نیز دارای توانمندی عملیاتی درعرصه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی و مدیریت کلان جغرافیای کشور و منابع انسانی با رزم بالا باشد.

وی تاکید کرد: همچنین درعرصه تجهیزات سخت افزاری دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیک و در عرصه نرم افزار دارای توانمندی تولید و مرجعیت باشد.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: نیروهای مسلح در عرصه سخت افزاری گذشته از اینکه خودکفا باشند باید در جغرافیای نظامی دارای تولیدات و محصولات فوق روز و در یک فرایند زمانی مرجعیت این تجهیزات را داشته به نحوی که کشورهای دیگر خواهان خرید جنگ افزارهای این کشور باشند.

وی گفت: نیروهای مسلح مستقر در کشور باید با نگاه علمی توانایی تولید جنگنده‌ها و سخت افزارهای نظامی را داشته و بی نیاز از کشورهای تولید کننده باشند.

صفایی بوشهری اظهارداشت: همچنین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید قدرت تامین، نگهداری، تولید و فوق روز رسانی تولیدات خود را داشته و تنها به دنبال به روز رسانی نباشد.

وی تاکید کرد: در حوزه مرجعیت؛ تولید اقتصاد نظامی بسیار مهم است به همین خاطر نیروهای مسلح در چهار ضلع، صف و ستاد، سخت افزار و نرم افزار باید دارای قدرت دانش بنیان و فوق روز باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بعد از انقلاب نیروهای مسلح پیشرفت نظامی خوبی داشته اند گفت: امروز نیروهای مسلح فرماندهانی با اندیشه‌های فوق العاده قوی نظامی و کارکنانی کارآمد دارند که بسیاری از ارتش‌ها از این ظرفیت محروم هستند.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح درهمه عرصه‌های سخت افزاری، سطحی و زیر سطحی و سیستم هوایی دارای خودکفایی و حتی در برخی جاها به مرجعیت رسیده و این مایه افتخار و اقتدار ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر گفت: اوج عظمت نیروهای مسلح و قدرت دفاعی کشور در هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت و آن مدت آغازی برای اوج گیری نیروهای مسلح در هر چهار زمینه صف و ستاد، سخت افزار و نرم افزاربود.

صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار فکر می‌کرد با انقلاب و به هم ریختگی ابتدایی نیروهای مسلح می‌تواند به کشور لطمه بزند و برای تجزیه و براندازی کشور اقدام کند اما با حضور نیروهای مسلح و هدایت‌های امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب حماسه ای در تاریخ جهان اسلام و ایران ایجاد شد.

وی یادآورشد: در دوران هشت سال دفاع مقدس بر خلاف سایر دوره‌های تاریخی حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد و این افتخار بزرگی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: ما هنوز عظمت هشت سال دفاع مقدس که چه آثار و برکت‌هایی برای کشور داشته است را کشف نکرده ایم.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: در جهان کنونی ۲ عنصر مهم اقتصاد و قدرت نظامی از مولفه‌های قدرت به شمار می‌رود به همین دلیل است که هم درعرصه نظامی و در حوزه اقتصادی نیز باید به اقتدار کامل برسیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز