مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر: ساکنان ۳۳ محله کم‌برخوردار استان بیمه سلامت می‌شوند

۱۴۰۰/۱۱/۱۲ - ۱۵:۲۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۳۳۳۳
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر: ساکنان ۳۳ محله کم‌برخوردار استان بیمه سلامت می‌شوند
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در اجرای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و وزارت کشور در زمینه بیمه کردن ساکنان محله های کم برخوردار و حاشیه شهرها ۳۳ محله کم برخوردار در این استان شناسایی شده‌است که زیر پوشش این بیمه قرار می گیرند.

به گزارش برنا؛ پرویز رمضانی افزود: این طرح یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت است که با اجرای آن ساکنان محله‌های کم برخوردار زیر پوشش خدمات بیمه قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: این طرح با هدف زیر پوشش بردن و ارائه خدمات بیمه سلامت به ساکنان محله‌های کم برخوردار اجرا می‌شود.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به نیاز ضروری و کمک رسانی به برخی از مردم بویژه در محله‌ها و نیاز به درمان آنها، شناسایی و بهره مندی این افراد از پوشش بیمه‌ای کمک شایانی به پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت این عده دارد.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت و وزارت کشور برای بیمه کردن ساکنان محله های کم برخوردار همکاری دستگاه‌های اجرایی برای کمک به افراد ضعیف جامعه ضروری است.

رمضانی گفت: هدف بیمه سلامت ایجاد امنیت درمانی لازم برای افراد ساکن محله‌های کم برخوردار استان بوشهر و بهره‌مندی آنها از مزایای بیمه سلامت همگانی از طریق یک نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده است.

وی اظهار کرد: طرح پوشش رایگان بیمه سلامت مناطق کم برخوردار ساکنان محله های کم برخوردار و حاشیه های شهر گره گشای مشکلات بیمه ای و موجب امید آفرینی در جامعه است.

رمضانی ادامه داد: امیدواریم با همفکری و هماهنگی اعضای کارگروه استانی شاهد اتفاق‌های مثبت به نفع افراد فاقد بیمه و پوشش رایگان بیمه پایه درمان تمامی این افراد در استان باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از اول سال تاکنون ۱۹۴ میلیارد تومان از مطالبات موسسه‌های درمانی این استان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: ۴۸ میلیارد تومان از این اعتبار بابت تسویه سنواتی سال ۹۹ و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز مطالبات امسال پرداخت شده و در زمان حاضر بیمه سلامت هیچ بدهی بابت مطالبات در استان بوشهر ندارد.

رمضانی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌ها اما پرداخت‌های بیمه سلامت به مراکز دانشگاهی و غیر دانشگاهی به روز است و بدهی در این بخش نداریم.

وی در باره نسخه نویسی الکترونیکی در استان بوشهر گفت: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ باید همه سازمان‌های بیمه‌گر از نسخه‌های الکترونیکی استفاده کنند و در زمان حاضر ۹۹.۵ درصد تجویز نسخه‌ها در این استان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تنها پنج درصد از موسسه‌های درمانی در استان بوشهر باقی مانده که نسخه دستی پذیرش می‌کنند.

در زمان حاضر ۴۹۰ هزار نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت این استان زیر پوشش خدمات درمانی بیمه سلامت هستند و ۸۰ درصد از این تعداد به صورت رایگان زیر پوشش قرار گرفته اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز