سالمندان این گونه به پیاده‌روی اربعین بروند!

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۳۳۲۲
سالمندان این گونه به پیاده‌روی اربعین بروند!
کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: سالمندان قبل از اقدام به سفر از سلامت خود مطمئن باشند و با پزشک خود مشورت کنند.
به گزارش برنا؛ صدف جفره گفت: سفر رفتن سالمندان به وضع سلامت و درمان آن‌ها بستگی دارد و مهم است که برای مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی یک برنامه‌ریزی دقیق قبل و حین سفر داشته باشند.
 
وی اطمینان از سالم بودن آب و غذا در حین سفر را بسیار ضروری دانست و افزود: سالمندان باید حین سفر اصول بهداشت فردی را رعایت کنند و شستن و ضدعفونی دست‌ها را جدی بگیرند.
 
این کارشناس بهداشتی ادامه داد: سالمندان به علائم خطر بیماری‌ها توجه داشته باشند و در صورت مشاهده به واحد‌های بهداشتی درمانی مراجعه کنند و حتما مکمل‌های دارویی و دارو‌های مصرفی را با خود همراه داشته باشید.
 
وی تاکید کرد: لباس مناسب فصل به همراه ببرید، از قرار گرفتن در معرض تشعشعات و دود سیگار و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده و غیربهداشتی و همچنین محیط‌های خیلی گرم یا سرد پرهیز کنند.
 
به گفته جفره، برای پرهیز از خستگی لازم است سالمندان ساعت‌های از روز را به استراحت اختصاص دهند و لازم است که کپی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند.

چه کسانی سفر نکنند؟

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: سالمندانی که در مرحله حاد بیماری تنفسی، گوارشی و پوستی قرار دارند و کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است و همچنین سالمندانِ دیابتی با زخم و یا عفونت اندام از انجام سفر خودداری کنند.
 
وی گفت: بیماران کلیوی، سالمندانی که دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی هستند و همچنین کسانی که کنترل نامطلوب قند دارند را از جمله کسانی دانست که نباید سفر کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز