توزیع ۲۳۰ هزار سِرُم در استان بوشهر

۱۴۰۱/۰۹/۰۷ - ۱۵:۵۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۰۴۶۳۵
توزیع ۲۳۰ هزار سِرُم در استان بوشهر
در ۲ ماه اخیر با پیگیری‌های انجام شده ۲۳۰ هزار عدد سِرُم در این استان توزیع شده است.

به گزارش برنا؛ دکتر یحیی رضایی ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین بتازگی مجوز تامین ۴۵ هزار عدد سرم دیگر نیز برای استان بوشهر گرفته شده و در انبار استراتژیک معاونت غذا و داروی استان بوشهر نیز به اندازه کافی ذخیره سرم وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

رضایی یادآور شد: در ۲ ماه گذشته با توجه به بروز برخی مشکلات و کمبودها در زمینه تامین سرم اولویت توزیع با بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی روستایی بود و در این مدت اجازه ندادیم بیماری در بیمارستان‌های استان با مشکل و کمبود روبرو شود.

وی ادامه داد: همچنین اولویت توزیع سرم در آن شرایط بحرانی در داروخانه ها با داروخانه‌های شبانه روزی بود.

رضایی در باره برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر وجود برخی کاستی‌هایی برای تامین داروهای اتاق عمل گفت: هیچ کمبودی در این ارتباط بویژه در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: در زمان حاضر فقط هنوز در بخش تامین آنتی بیوتیک در حوزه کودکان مشکلاتی در استان بوشهر وجود دارد که این مشکل تنها مختص استان بوشهر نیست و مساله ملی است که مسئولان در حال پیگیری برای حل آن هستند که براساس وعده های داده شده انتظار می‌رود تا یک ماه آینده وضعیت تامین آنتی بیوتیک‌ها نیز به حالت عادی تبدیل شود.

 

نظر شما