آیا روند صعودی قیمت بیت کوین تمام شده؟ + پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۰:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۰۳۲۵
آیا روند صعودی قیمت بیت کوین تمام شده؟ + پیش‌بینی آینده قیمت بیت کوین
سوال مهم این روزهای افراد علاقه‌مند به بازار رمز ارزها این است که آیا روند صعودی بیت کوین به پایان رسیده و وارد زمستان بازار شده‌ایم یا این ریزش اخیر، یک اصلاح قیمتی بوده و بیت کوین رالی صعودی دیگری را آغاز خواهد کرد؟

به گزارش برنا به نقل از سایت میهن بلاکچین عوامل زیادی بر قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان تاثیرگذار است. قوانین دولت‌ها، رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها)، احساسات خرده‌سرمایه‌گذاران، روند توسعه بلاک چین بیت کوین و همچنین رفتار قیمت یا مسائل مرتبط با بحث تحلیل تکنیکال همه روی قیمت آن تاثیرگذار هستند. اکنون با توجه به این عوامل، آینده قیمت این رمز ارز محبوب چگونه خواهد بود؟ این نوشته را به بررسی آینده قیمت بیت کوین اختصاص خواهیم داد.

آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، نوسانات قیمتی بسیار بالایی را ثبت کرده است. این رمز ارز از سال ۲۰۰۹ وارد دنیای مالی شده و تا به امروز اتفاق‌های مثبت و منفی بسیاری پیرامون آن رقم خورده است. این رمز ارز بارها تا مرز نابودی پیش رفته، از ممنوعیت آن در کشور چین گرفته تا بزرگترین هک تاریخ بیت کوین؛ در سال ۲۰۱۴ از یک صرافی که بیش از ۷۵ درصد معاملات بیت کوین در آن انجام می‌شد، حدود ۸۵۰۰۰۰ واحد بیت کوین به سرقت رفت. اما بیت کوین از تمام این اتفاق‌ها سربلند بیرون آمده و امروز به جایگاهی رسیده که اقتصاددانان مطرح جهان از آینده‌دار بودن این رمز ارز صحبت می‌کنند و آن را پدیده‌ای انکار ناپذیر در قرن فعلی می‌دانند. در تاریخ معاملاتی بیت کوین از این دست وقایع بسیار اتفاق افتاده که مطالعه تاریخچه قیمت بیت کوین باعث می‌شود تا شناخت بهتر و دقیق‌تری از رفتار سرمایه‌گذاران و تریدرهای این رمز ارز محبوب داشته باشیم و بتوانیم سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری را تجربه کنیم.

دولت‌ها در مقابل بیت کوین

بیت کوین (bitcoin) به دنبال پیاده‌سازی یک سیستم پرداخت مالی الکترونیکی است که از این جهت رقیبی برای بانک‌هاست؛ در نتیجه مخالفت بانک‌ها و کارشکنی دولت‌ها بخش جدایی ناپذیر مسیر بیت کوین است. البته تجربه تا به امروز نشان داده که دولت‌ها نتوانسته‌اند در روند بلند مدت بیت کوین خللی ایجاد کنند. سال‌هاست که چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان، استفاده از بیت کوین را رسما ممنوع اعلام کرده است. در ماه‌های اخیر نیز دولت‌ها و نهادهای قانون‌گذاری کشورهای بزرگ در مقابل بیت کوین صف آرایی کرده‌اند، اما همچنان بیت کوین حمایت ۳۰۰۰۰ دلاری خود را حفظ کرده و بسیاری از سرمایه‌گذاران در این قیمت‌ها خریدار بیت کوین هستند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین (Fear and Greed Index) ابزاری بسیار مناسبی برای ارزیابی احساسات تریدرها در بازار این رمز ارز است. این شاخص همواره عددی بین صفر تا صد دارد. هرچه عدد شاخص به صفر نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده غلبه ترس بر بازار و هرچه عدد به صد نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده غلبه طمع در بازار است. در حال حاضر این شاخص عدد ۲۵ را نشان می‌دهد؛ یعنی عمده تریدرها از ریزش قیمت ترسیده‌اند و انتظاری برای رشد قیمت ندارند! نقل قول معروفی در بازارهای مالی وجود دارد که: «وقتی همه ترسیده‌اند، بخرید و وقتی همه سرمست از رشد قیمت هستند، بفروشید.» اکنون بازار در حالت ترس مطلق است. البته تنها با استفاده از یک شاخص نمی‌توان برای سرمایه‌گذاری تصمیم گرفت اما به هر حال این شاخص احساسات بازار را نشان می‌دهد و باید به آن در کنار سایر شاخص‌ها توجه کرد.

اطلاعات صرافی چه چیزی را نشان می‌دهد؟

عمده خرید و فروش‌های بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال اتفاق می‌افتد؛ به همین دلیل تحلیل اطلاعات آن‌ها دید خوبی به ما خواهد داد. مقایسه مقدار دلار و بیت کوین موجود در صرافی‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ کاملا معنا دار است. موجودی دلار (استیبل کوین تتر) صرافی‌ها در این بازه زمانی افزایش یافته و در طرف مقابل موجودی بیت کوین صرافی‌ها در پایین‌ترین سطوح خود در ۷ ماه اخیر است. این اطلاعات نشان می‌دهد که افراد دلار خود را به صرافی‌ها منتقل کرده و اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند، سپس بیت کوین‌های خریداری شده را از صرافی خارج کرده و به کیف پول خود انتقال می‌دهند. بررسی کیف پول‌های بیت کوین که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین نگهداری می‌کنند نشان می‌دهد که در سه ماه اخیر نهنگ‌های بیت کوین تمایلی به فروش دارایی خود نداشته‌اند. به این نکته توجه کنید که قیمت لحظه‌ای بیت کوین دو ماه قبل تا ۲۸۰۰۰ دلار سقوط کرد و پس از آن تا ۴۱۰۰۰ دلار رشد کرد و سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بیت کوین در این رشد قیمتی دارایی خود را نفروخته‌اند. از این رفتار می‌توان نتیجه گرفت که این افراد معتقدند که قیمت بیت کوین بیش از این ریزش نخواهد داشت و در نتیجه در ریکاوری قیمت تا ۴۱۰۰۰ دلار، فروشنده نبوده‌اند.

۱۰۰ نگهدارنده بزرگ بیت کوین (بیت کوینر) ثروتمند اول جهان

بیت کوین + میهن بلاکچین

به منظور بررسی رفتار پول هوشمند در بازار رمز ارزها، به سراغ ۱۰۰ ثروتمند اول بیت کوین می‌رویم. این ۱۰۰ کیف پول، از نظر ارزش دارایی، ثروتمندترین بیت‌کوینرهای جهان هستند. این ۱۰۰ نفر از شروع ریزش بیت کوین (اردیبهشت ۱۴۰۰) که در آن قیمت از ۶۴۰۰۰ دلار تا ۲۸۰۰۰ دلار سقوط کرده، مدام در حال خرید بیت کوین بوده‌اند. همانطور که در تصویر بالا مشخص است این افراد پیش از سقوط قیمت بیت کوین ۱۴.۴ درصد از کل بیت کوین‌های موجود را در اختیار داشته‌اند و اکنون ۱۵.۳ درصد کل بیت کوین‌ها را خریداری کرده‌اند. این ۱۰۰ بیتکوینر ثروتمند جهان، در سه ماه اخیر و زمانی که قیمت این رمز ارز در محدوده ۳۰۰۰۰ دلار معامله شده، مقدار قابل توجهی بیت کوین خریداری کرده‌اند.

شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین

شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance Index) شاخصی است که نشان می‌دهد از مجموع کل سرمایه وارد شده به بازار رمز ارزها، چند درصد صرف خرید بیت کوین شده است. در انتهای روند نزولی سال ۲۰۱۸ این شاخص به عدد ۳۵ درصد رسیده که پس از آن قیمت بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرده است. در ریزش قیمت بیت کوین تا محدوده ۲۸۰۰۰ دلار این شاخص به عدد ۳۹ درصد رسید و در حال حاضر ۴۶ درصد است.

آیا تاریخ تکرار خواهد شد و با توجه به کاهش زیاد دامیننس بیت کوین، شاهد رشد قیمت آن خواهیم بود؟

نظر شما چیست؟

منبع : mihanblockchain.com

نظر شما
نظرات
moham
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
https://onlinedocumentsforsale.com/
https://t.me/GeneralExpressDocuments
https://t.me/Verifiedcreditcardwuandpaypal
پرونده ویژه