به علت شیوع ویروس کرونا ؛

آلودگی سیستم‌ها در جهان به بدافزارها به شدت افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۱:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۰۰۵۸۲
آلودگی سیستم‌ها در جهان به بدافزارها به شدت افزایش یافت
محققان اعلام کردند در ماه میلادی گذشته(فروردین) آلودگی سامانه‌ها در سراسر جهان به تعداد ۴۰۴ میلیون فقره و روزانه ۱۰ میلیون مورد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مجرمان سایبری از محاصره ویروس کرونا نهایت سوءاستفاده کردند.محققان جدیدترین آمار آلودگی سیستمها به بدافزار را در ماه جاری را در طی ۳۰ روز انتشاردادند که نتایج برخی از موسسات مانند بخش آموزش و تجارت بسیار نگران کننده است.

طبق این اطلاعات در طول ۳۰ روز گذشته حدود ۴۰۴ میلیون آلودگی شناسایی شد.با کمال تعجب ۶۴ درصد از حملات مربوط به موسسات آموزشی بوده است.

خاطرنشان می شود میزان آلودگی روزانه در ماه آوریل میلادی (فروردین) بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون مورد در روز در نوسان بوده است.برای مثال در روز اول ماه تعداد ۱۲ میلیون آلودگی به بدافزار ثبت شده است.در حالی که این آمار در روز ۵ ماه به تعداد ۱۰ میلیون به طور قابل توجهی کاهش داشته است.این نوع آلودگی ها در روز ۱۶ ماه به تعداد ۱۶ میلیون آلودگی در روز و به بالاترین حد خود رسیده است.

براساس نقشه تهدیدات سایبری شرکت کاسپرسکی آسیای میانه در معرض حملات سایبری محلی قرار داشتند که به تعداد ۳۲ درصد دستگاه آلوده در تاجیکستان و ۳۱ درصد در ازبکستان شناسایی شده اند در حالی که ۲۷ درصد دستگاه‌هایی که در چین مورد حملات بدافزارها قرار داشتند از آنتی ویروس کاسپرسکی استفاده می کردند.

1_0.jpg

از طرف دیگر مایکروسافت ادعا می کند که ۶/۵ میلیون آلودگی به بدافزار را که صنایع مختلف را مورد هدف قرار دادند را شناسایی کردند

بعد از آموزش و پرورش خدمات تجاری و حرفه ای با ۶۲۳۰۰۰ مورد و ۹ درصد آلودگی بیشترین حملات سایبری را به خود اختصاص داده است.و بخش خرده فروشی و کالاهای مصرفی با تعداد ۵۴۰۰۰۰ رویداد سایبری به میزان ۸ درصد کل حوادث را دارا می باشد.

بخش خدمات مالی و بیمه ای با ۵ درصد آلودگی نرم افزارهای مخرب به تعداد ۳۳۰۰۰۰ در رتبه بعدی قرار دارد و همچنین بخش بهداشت و درمان با ۴ درصد حملات نرم افزارهای مخرب به تعداد ۲۷۰۰۰۰ آلودگی هدفمند در رتبه دیگر قرار دارد.

صنعت هوافضا با ۳% و ۲۰۰۰۰۰ حملات سایبری را دریافت نموده است.و پتروشیمی،نفت و گاز و معدن با ۳% از حملات به تعداد۱۹۴۰۰۰ حمله های سایبری را به خود اختصاص داده است.بخش خدمات حمل و نقل و توریست در معرض ۱۶۲۰۰۰ حمله بدافزاری را در سطح جهان داشت.

2.jpg

انتظار می رود تعداد حملات بدافزار در طول دوره امتحانات دانش آموزان افزایش یابد. از این رو ، اگر آموزش و پرورش قصد داشته باشند امتحانات را از راه دور برگزار کنند ، باید متخصصان امنیت فناوری اطلاعات را برای بررسی سیستم ها آماده باش کنند تا از سرقت اطلاعات حساس جلوگیری کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز