رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس :

علیرغم اختصاص مکان از سوی شورای شهر، هلال احمر در قدس مستقر نشده است

۱۳۹۹/۰۲/۲۲ - ۱۱:۵۹:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۰۶۲۸
علیرغم اختصاص مکان از سوی شورای شهر، هلال احمر در قدس مستقر نشده است
ابوطالب آذربرا رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس گفت: علیرغم اختصاص مکان از سوی مدیریت شهری، هلال احمر در قدس مستقر نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ ابوطالب آذربرا در نطق پیش از دستور جلسه رسمی ۲۴۴ شورای اسلامی شهرقدس ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام و گرامیداشت هفته هلال احمر، گفت: ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به هفته هلال احمر نامگذاری شده است که از زحمات نیروهای هلال احمر که جانانه در فعالیت هستند، تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در ادامه به زلزله ای که بامداد روز جمعه اتفاق افتاد اشاره و تاکید کرد: این زلزله تلنگری برای همه مسوولان بود که شهرستان قدس بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز فاقد هلال احمر مستقل می باشد و هنوز زیر مجموعه شهریار می باشد.

آذربرا اظهار داشت: اگر حادثه ای در این شهر رخ دهد و تمامی راه های ورودی به این شهر بسته شود چگونه کمک به شهر خواهد رسید.

رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس گفت: حوادث و اتفاقات غیر مترقبه همواره در کمین هستند که این مسئله اهمیت حضور جمعیت هلال‌احمر را در مواقع بحران دو چندان می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال ۹۶ شورای شهر مکانی را برای استقرار هلال احمر مصوب کرد اما هنوز بعد از گذشت چند سال از مصوبه این سازمان در قدس مستقر نشده است.

آذربرا ادامه داد: از رییس شورای شهر درخواست دارم بنا به شرایط پیش آمده از مدیر کل جمعیت هلال احمر و امداد و نجات استان دعوت بعمل آورد تا با حضور در صحن علنی شورا پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرقدس با بافت مسکونی بهم فشرده و  فرسوده و در عین حال تراکم جمعیتی بسیار بالا، عرض معابر کم در زمان بحران هایی چون زلزله بسیار آسیب پذیر خواهد بود و همه می دانند که ساعات اولیه پس از وقوع بحران ساعات طلایی نجات هستند، اگر سازمان در شهر نباشد فاجعه انسانی عظیمی رخ خواهد داد.

رییس کمیسیون زیربنایی شورای اسلامی شهرقدس گفت: از مسئولان فرا دستی درخواست می گردد تا زمینه استقرار هرچه سریعتر هلال احمر را در شهرستان فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز