مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خبر داد :

واگذاری ۱۷ هکتار از زمین ورزشگاه تختی به شهرداری تهران/پرونده بازپس‌گیری ۵ اماکن ورزشی استان تهران در جریان است

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۱۸:۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۱۸۶۶
واگذاری ۱۷ هکتار از زمین ورزشگاه تختی به شهرداری تهران/پرونده بازپس‌گیری ۵ اماکن ورزشی استان تهران در جریان است
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: ۱۷ هکتار از زمین ورزشگاه تختی در تهاتری که میان وزارت ورزش و شهرداری صورت گرفت به مدیریت شهری پایتخت واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رضا گل‌محمدی در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این واگذاری در راستای همکاری دوسویه وزارت ورزش و شهرداری انجام شد تا بتوان ایستگاه خط ۷ در این محل احداث کرد.  

وی با اشاره به اینکه در این تهاتر شهرداری مکلف شده تا به ازای مالکیت زمین در جنوب ورزشگاه، معادل ارزش ریالی آن ساختمان، زمین و امتیازات دیگری را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بدهد،  خاطر نشان کرد که با ایجاد این خط مترو، عبور و مرور به این ورزشگاه برای ورزشکاران و شهروندان آسان می‌شود.  

ورزشگاه تختی پنجمین ورزشگاه بزرگ کشور است که در شرق تهران در خیابان افسریه واقع شده است.  

ورزشگاه تختی بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارد که خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به این مجموعه ورزشی می‌رسد.  

گل‌محمدی همچنین از قول واگذاری مدیریت مجموعه ورزشی شیرودی توسط وزیر ورزش به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران خبرداد و گفت: در نامه نگاری های متعددی که به وزارت ورزش ارسال شده، نظر مثبت وزیر در خصوص واگذاری مدیریت این مجموعه به ورزش تهران انجام شده است.  

وی اضافه کرد: مراحل قانونی و اداری این مجموعه پس از بررسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش انجام خواهد شد.  

گل‌محمدی با اشاره واگذاری این مجموعه می تواند سوای رشد سرانه ورزشی استان به عنوان پایگاه مهم قهرمانی ورزشی پایتخت ایجاد شود تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از بنای مجموعه استادیوم در فهرست آثار تاریخی کشور(ثبت ملی)، برخی نیز در اختیار فدراسیون های ورزشی است که با بازسازی زمین اطراف ورزشگاه می توان ورزش تهران را مورد توجه قرار داد.  

ورزشگاه شهید شیرودی یا ورزشگاه امجدیه سابق، در خیابان مفتح پایتخت واقع شده که تا پیش از ساخت ورزشگاه آزادی بزرگترین ورزشگاه فوتبال در تهران بود.

این مجموعه در بر گیرنده ۳ استخر سرپوشیده، یک استخر روباز مناسب مسابقات و همچنین دارای دو زمین فوتبال، سالن تمرین و مسابقه کشتی، کاراته، بوکس است که در سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید.

هم اینک مالکیت مجموعه ورزشی شیرودی در اختیار شرکت توسعه تجهیز اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان است.

پرونده بازپس‌گیری ۵ اماکن ورزشی استان تهران در جریان است

وی با بیان اینکه یکی از این پرونده ها مربوط به مجموعه ورزشی تختی است گفت: مالکیت ۵۰ هکتار از این ورزشگاه از طریق ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان مطرح است که پرونده آن از طریق بخش حقوقی وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.  

وی بیان کرد که در این پرونده، هیچ تهدیدی در خصوص تخریب و مالکیت زمین استادیوم وجود ندارد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان بدون ذکر نام چهار مجموعه ورزشی استان گفت: تا کنون ۲ پرونده به صدور حکم رسیده ولی با توجه به اعتراضات موجود نمی توان نامی از آنها برد.

زمان بازگشایی مجدد مجموعه های ورزشی استان تهران مشخص نیست

وی همچنین در خصوص اینکه با شیوع بیماری کرونا تمامی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند افزود: در صورت تمدید و یا بازگشایی مجدد اماکن ورزشی نیاز به دستور العمل ستاد ملی کرونا است.

گل‌محمدی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود و قرمز استان، اماکن ورزشی طبق آخرین دستور العمل تا پایان اردیبهشت تعطیل هستند.

وی بیان کرد که در صورت ادامه دار بودن و یا کاهش شرایط بیماری  ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد کرد.

با شیوع بیماری کرونا در کشور، ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه ورزشی استان از ۱۰ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.  

 

نظر شما