مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خبر داد :

آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی و استخرهای روباز تهران

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۸:۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۰۴۶۴۱
آغاز فعالیت باشگاه‌های بدنسازی و استخرهای روباز تهران
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد که از اول خرداد ماه فعالیت باشگاه‌های بدنسازی و استخرهای روباز استان طبق ابلاغیه ستاد پیشگیری کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضا گل‌محمدی روز سه شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در ابلاغیه امروز ستاد ملی کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی از اول خرداد ماه مجموعه های ورزشی دولتی و خصوصی استان تهران می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: مجموعه های بدنسازی می بایست فاصله اجتماعی ۲ متر و با ۲۵ درصد ظرفیت نسبت به گذشته در سانس ها را رعایت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه شیوع کرونا در پی آن تعطیلی اماکن ورزشی خسارت زیادی را به بخش ورزش استان تهران وارد کرده است خاطر نشان کرد: مجموعه های ورزشی باید در زمان فعالیت ورزشکاران رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن محیط را به مرور انجام دهند چراکه در صورت کوتاهی و بی توجهی به موضوع اماکن ورزشی آنان پلمب خواهد شد.

به گفته گل‌محمدی در این خصوص مردم باید رعایت بهداشت فردی را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد که بازرسان و کارشناسان برای بررسی بهداشت اماکن ورزشی به صورت محسوس و نا محسوس از این محیط ها بازدید خواهند کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت ابتلای افراد به کرونا در مجموعه های ورزشی، آیا بیمه های ورزشی خسارت ناشی از بیماری را متعهد می‌شوند یا خیر تاکید کرد: بیمه های ورزشی تنها حوادث ورزشی را پوشش می‌دهد و بیماری کرونا با پروتکل های درمانی وزارت بهداشت و درمان پزشکی صورت خواهد گرفت.

گل‌محمدی اضافه کرد: علایم افراد مبتلا به کرونا پس از ۱۴ روز بروز می کند و مشخص نیست در چه محیطی آلوده شده اند ولی تمام تلاش ما این بوده تا با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی فعالیت مجموعه ها برقرار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین افزود: اجاره اماکن ورزشی تنها در اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه بخشیده شد و از خرداد ماه دریافت خواهد شد.

وی کرونا را میهمان چند ماهه و چند ساله کشور دانست و با بستن و پلمب اماکن ورزشی تنها بخش اقتصادی ورزش کشور خسارت خواهد دید خاطر نشان کرد: بنا به دستور رئیس جمهور، وزارت بهداشت، ستاد ملی کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی باید با فاصله گذاری و رعایت بهداشت فعالیت و کسب و کار ورزشی را مورد توجه قرار دهیم.

گل‌محمدی ادامه داد: تنها فعالیت استخرهای سرپوشیده و ورزش های مستقیم و فیزیکی (رزمی و گروهی) همچنان تعطیل است که در اطلاعیه بعدی ستاد ملی کرونا تکلیف آنان نیز طی روزهای آتی مشخص خواهد شد.

گفتنی است که طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا ۳۰ رشته ورزشی کم خطر و انفرادی ۲۷ اردیبهشت ماه دایر شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همچنین از پلمب ۱۰۰ مجموعه ورزشی استان در زمان تعطیلی اماکن ورزشی خبر داد و گفت: این مجموعه های ورزشی از ۱۰ اسفند ماه تا کنون به دلیل رعایت نکردن دستور العمل ستاد ملی کرونا پلمب شدند.

وی اضافه کرد: فعالیت مجدد مجموعه های ورزشی دارای مجوز با تعهد کتبی و امتیاز منفی درج در پرونده بلامانع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران خاطر نشان کرد: اماکنی که فاقد مجوز قانونی هستند نیز از فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

گل‌محمدی اظهار کرد که در این راستا ۴ مجموعه ورزشی خصوصی فاقد مجوز فعالیت امروز در حوزه های ورزشی جنوب غرب و جنوب شرق تهران پلمب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از تغییر تعرفه های ورزشی(شهریه های ورزشی) از اواخر خرداد ماه خبرداد و گفت: تغییر نرخ تعرفه ورزشی همه ساله طبق آیتم های درجه بندی اماکن و وضعیت تورم توسط کمیته حمایت از مصرف کنندگان تشکیل و با جلب نظر آنان افزایش احتمالی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد که تا کنون جلسه ای در این خصوص تشکیل نشده است تا درصد افزایش قیمت مشخص شود.  

هم اینک ۵ هزار و ۲۰۰ اماکن ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان تهران فعالیت دارند.  

 

نظر شما