جمع آوری زکات فطریه در قرچک منوط به اخذ مجوز است

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۴۸۴۶
جمع آوری زکات فطریه در قرچک منوط به اخذ مجوز است
معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: جمع آوری زکات فطریه در قرچک منوط به اخذ مجوز است و با کسانی که بدون مجوز اقدام به جمع آوری فطریه می کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ الله بخش حبیبی در جلسه هماهنگی نحوه جمع آوری زکات فطره در شهرستان قرچک که با حضور مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر اعضا برگزار شد، افزود: کلیه پروتکل ها و اصول بهداشتی در پایگاه های اخذ فطریه و مساجد محلاتی که نماز عید سعید فطر در آنها برپا می شود، ضروری است و شبکه بهداشت و درمان نیز موظف به نظارت دقیق بر این امر مهم است.

وی بیان کرد: جمع آوری زکات فطره منوط به اخذ مجوز بوده و هر موسسه خیریه ای که قصد دارد روز عید سعید فطر نسبت به جمع آوری فطریه اقدام کند بایستی از کمیته امداد امام خمینی(ره) هولوگرام مربوطه را دریافت کند.

این مسئول ادامه داد: هدف از جمع آوری هماهنگ و منسجم زکات فطریه این است که مبالغ اخذ شده مطابق دستورات دینی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه موسسات خیریه پس از جمع آوری زکات فطریه باید در زمان مقرر گزارش مالی را به مبادی قانونی اعلام کنند، از متولیان مربوطه خواست تا به آن دسته از موسساتی که در سنوات گذشته موارد قانونی را رعایت نکرده اند امسال مجوز داده نشود.

معاون فرماندار همچنین گفت: در ورودی و خروجی شهرستان نیز یک پایگاه مستقر باشد که کمیته امداد باید زمینه اجرای آن را فراهم کند.

وی تأکید کرد: با افرادی که بدون مجوز اقدام به جمع آوری فطریه می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

حبیبی خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر در مساجد محلات برگزار می شود، لذا مردم بایستی از تجمع در یک مسجد خاص خودداری کنند و اصول بهداشتی که از سوی متولیان و هیئت امنای مساجد اعلام می شود رعایت کنند.

جلسه هماهنگی نحوه جمع آوری زکات فطره در شهرستان قرچک به ریاست الله بخش حبیبی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضور مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر اعضا برگزار شد.


photo_2020-05-20_11-20-10

نظر شما