انسجام ۹۰۰۰ تشکل برای تقویت انس با قرآن

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۲:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۴۹۵۵
انسجام  ۹۰۰۰ تشکل برای تقویت انس با قرآن
معاون مشارکت های سازمان دارالقرآن و الحکیم اعلام کرد: 9000 تشکل مردمی قرآنی تحت پوشش این سازمان برای تقویت انس با قرآن انسجام یافتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛حجت الاسلام و المسلمین قاسم الهایی سحر معاون توسعه ارتباطات و مشارکت های سازمان دارالقرآن ضمن اعلام مطلب فوق ، با اشاره به ماموریت این معاونت گفت: یکی از ارکان مهم این معاونت، موسسات قرآنی و خانه های قرآنی است که حدود ۲ هزار موسسه ثبت شده و همچنین ۷ هزار خانه قرآنی در سطح کشور وجود دارد که در مجموع ۹ هزار تشکل قرآنی مردمی را شامل می شود. این تشکل ها شامل موسسات تک منظوره، چند منظوره و عمومی می شود که برخی از آنان قابلیت راه اندازی مهد قرآنی را نیز دارند که  این 9000 تشکل مردمی قرآنی تحت پوشش این سازمان برای تقویت انس با قرآن انسجام یافتند.

معاون توسعه ارتباطات و مشارکت های سازمان دارالقرآن ادامه داد : این در حالی است که مهم ترین رویکرد و برنامه های این سازمان هماهنگی و هم افزایی با دستگاه هایی که به صورت مستقیم به فعالیت های قرآنی مشغول هستند، انعقاد تفاهم نامه در موضوعات قرآنی با دستگاه ها و همچنین تقویت  بخش های درون سازمانی دارالقرآن والحکیم می باشد.

الهایی سحر گفت: امور استان ها از دیگر ارکان مهم معاونت توسعه و مشارکت های سازمان دارالقرآن محسوب می شود . بر این اساس ، در ۳۱ استان اداره امور قرآنی دایر است و موضوعات و برنامه های قرآنی که در سازمان دارالقرآن طراحی و برنامه ریزی می شود را در مجموعه استان و شهرستان ها پیاده سازی می کنند.

مواسات ، طرحی برای تقویت کمک های مومنانه

وی با اشاره به حضور پررنگ و حمایت های موسسات و خانه های قرآنی از اقشار آسیب دیده توسط ویروس کرونا گفت: حدود ۵۰۰ موسسه به صورت خودجوش اقدام به تولید روزانه ۷۰۰۰ ماسک و تحویل به بیمارستان ها در سطح کشور نمودند. لذا با توجه به مسئولیت اجتماعی این سازمان ، از اوایل اسفند ماه طرحی به نام مواسات در جهت استفاده از ظرفیت های موسسات برای کمک مومنانه در سازمان طراحی کردیم که حدود ۱۲۰۰ موسسه مشارکت کردند و بخشی از این کمک ها توسط بنیاد علوی توزیع شد.

حمایت از موسسات قرآنی آسیب دیده در دستور کار

الهایی اظهار داشت: معاونت ارتباطات در جلسه ای با موضوع حمایت از موسسات قرآنی که با حضور سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در شورای توسعه قرآنی تشکیل شد، آمار موسسات آسیب دیده و میزان تقریبی خسارات را جهت مساعدت به این عزیزان به معاونت قرآن و عترت ارائه نمود.

وی افزود: سامانه متمرکزی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده بود که به موسسات اعلام کردیم که تا کنون ۱۷۴۲ موسسه در این سامانه ثبت نام کردند که در صورت تایید سازمان دارالقرآن و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تسهیلات وام به این موسسات تعلق خواهد گرفت که بخشی از خسارات وارده را جبران نماید و این اتفاق بسیار خوبی بود که منجر به هم افزایی موسسات سازمان دارالقرآن و موسسات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید.

وی افزود: سامانه «کارا (https://corona-kara.mcls.gov.ir/Home/Main_Header)» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://corona-kara.mcls.gov.ir/Home/Main_Header نیز جهت ثبت نام و اعلام خسارات وارد شده توسط مسئولین موسسات و همچنین اشخاص حقیقی که مشغول به فعالیت هستند آماده ارائه خدمات است.

معاون توسعه ارتباطات و مشارکت های سازمان دارالقرآن در پایان با اشاره به برنامه های این معاونت گفت: ارائه مشاوره حقوقی به موسسات و پیگیری معافیت های موسسات شامل معافیت مالیاتی و همچنین قبوض آب و برق و ... که در قانون نیز دیده شده است از دیگر خدمات این معاونت به شمار می رود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز