بخشدار کهریزک:

قانون و حقوق مردم دو خط قرمز مهم برای ماست / اراضی کشاورزی کهریزک سرمایه ملی و منطقه ای ماست

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۹:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۰۵۱۸۳
قانون و حقوق مردم دو خط قرمز مهم برای ماست / اراضی کشاورزی کهریزک سرمایه ملی و منطقه ای ماست
امین بابایی بخشدار کهریزک از آزاد سازی اراضی کشاورزی برخی روستاها ی بخش کهریزک و تخریب بناهای غیر قانونی خبر داد و گفت :‌قانون کلام اول در عملکرد و کارکرد ماست و در کنار حقوق مردم از خطوط قرمز بسیار مهم ما بشمار می رود .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ امین بابایی بخشدار کهریزک از آزاد سازی اراضی کشاورزی برخی روستاها ی بخش کهریزک و تخریب بناهای غیر قانونی خبر داد و گفت :‌ قانون کلام اول در عملکرد و کارکرد ماست و در کنار حقوق مردم از خطوط قرمز بسیار مهم ما بشمار می رود .حقوق روستاییان و شهروندان برای ما تعارف بردار نیست و اجازه نمی دهیم برخی سودجویان حق آنها را تضییع کنند . امروز با حکم قضایی مقرر شده بود ۶۶ ابنیه که غیر قانونی ساخته شده و در اراضی کشاورزی تعرض کرده بودند تخریب شود . با توجه به شرایط جوی و بارندگی، اغلب این موارد تخریب و اراضی کشاورزی آزاد سازی شد . این روند ادامه دارد و قطعا افراد متخلف و سودجو نمی توانند با نابود کردن قابلیت های کشاورزی اراضی بخش کهریزک به اهداف اقتصادی خود برسند .

بخشدار کهریزک در ادامه افزود:‌ بسیاری از افراد سودجو و منفعت‌طلب با بهره‌گیری از خلأهای قانونی و مجوزهای گلخانه اقدام به ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی می‌کنند و سپس با تغییر کاربری سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

بابایی گفت : متاسفانه متخلفان با کسب مجوزهای گلخانه و پیشرفت ۳۰ درصدی سازه با فنس و غیره با نمایش ایجاد گلخانه اقدامات غیرقانونی خود در زمینه دیوارکشی، ساخت بناهای آن چنانی و غیره را انجام می‌دهند. بخش کهریزک دارای زمین‌های حاصلخیزی است که در حال حاضر تحت تأثیر ساخت و سازهای غیرمجاز دچار آسیب‌های فراوانی شده است و در صورتی که باید کشت جو و گندم مورد نیاز منطقه در آن انجام می‌شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری، با اشاره به دستور قضایی برای تخریب ۶۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کهریزک گفت: در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات با اخذ دستور قضائی تبصره ۲ ماده یک در حدود ۶۶ مورد دستور قضائی اخذ شده که ۲.۸  از این میزان اقدام به ساخت‌ و ساز کردند و امروز در حضور مسئولان و مقام قضائی تخریب شد.

محمد عباسی مرجع اصلی در زمینه تغییر کاربری جهاد کشاورزی است و افراد باید از واحد حقوقی جهاد استعلام کرده و شهرداری ها و دهیاری ها نیز باید ضمن هماهنگی با جهاد کشاورزی اقدام به صدور مجوز کنند. ساخت‌ و سازها خسارات جبران‌ناپذیری به اراضی ملی وارد کرده‌اند و همچنین در این عملیات خساراتی نیز به دولت وارد شدند که باید پس از بررسی توسط متخفان پرداخت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز