مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان خبر داد:

آغاز سم‌پاشی علیه آفت ملخ‌ در اراضی شهرستان بهارستان

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۰:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۰۶۸۷۷
آغاز سم‌پاشی علیه آفت ملخ‌ در اراضی شهرستان بهارستان
مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان گفت : عملیات سم‌پاشی برای ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بهارستان جهت مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان با اشاره به پایش ۵۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی برای حفظ نباتات و محصولات کشاورزی گفت: عملیات سم‌پاشی برای ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی بهارستان جهت مبارزه با ملخ صحرایی انجام شده است.

مجتبی مرادی اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌‌های انجام شده، ۷۰ هکتار از اراضی پایش شده شهرستان بهارستان نیاز به مبارزه شیمیایی با زنگ‌ زرد را داشته که به خوبی اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه سمپاشی‌‌ها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان برای مبارزه با آفت‌های احتمالی انجام شده است تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به کشاورزان جهت انجام عملیات مراقبت و سم‌پاشی برای مبارزه با پوره در بهارستان همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان همچنین افزود: برای مبارزه با آفت سن غلات، بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت جو سم‌پاشی شده است.

مرادی با اشاره به دیدبانی ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی جهت مبارزه با ملخ صحرایی بیان کرد: مناطق مستعد احتمالی برای ظهور پوره‌‌های ملخ از جمله حاشیه رودخانه و اراضی با خاک‌‌های بافت سبک به طور مستمر مورد دیدبانی و ارزیابی کارشناسان جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لجستیکی و ادوات سم‌پاشی شهرستان بهارستان برای مبارزه با هجوم گسترده احتمالی ملخ صحرایی در آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: اکیپ‌‌های ردیابی ملخ صحرایی به صورت ویژه نقاط حساس شهرستان بهارستان را رصد می‌کنند و تاکنون هیچ موردی از هجوم ملخ‌ها در شهرستان مشاهده نشده است.

 

 

نظر شما