ملکشاهی:

خواستار نگاه ویژه مسئولان به شهرستان هستیم/ رباط کریم قابلیت تبدیل به مرکز پشتیبانی امدادی تهران را دارد

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۵:۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۷۱۰۰
خواستار نگاه ویژه مسئولان به شهرستان هستیم/ رباط کریم قابلیت تبدیل به مرکز پشتیبانی امدادی تهران را دارد
فرماندار شهرستان رباط کریم به همراه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از آشیانه و پایگاه اقماری شهرستان رباط کریم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نظام ملکشاهی در حاشیه بازدید میدانی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، شهرداران و برخی اعضای شورای اسلامی شهرستان از پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات (اقماری) که با هدف بررسی مشکلات  و ارتقای کمی و کیفی امکانات پایگاه اقماری برای پشتیبانی حوادث پیش بینی نشده برگزار شد، ضمن تشکر از پرسنل امداد و نجات در راستای فعالیت های امدادی و حضور فعال و همیشگی در زمان های بحرانی در سطح شهرستان، میزان اقلام خوراکی و بهداشتی شهروندان در زمان بروز حوادث غیر مترقبه را فراهم دانست و افزود: براساس استاندارهای قانونی و کشوری، اقلام خوراکی،  رفاهی و پشتیبانی برای 2  درصد جمعیت کل شهروندان در شهرستان فراهم است.

مقام عالی دولت با بیان تبدیل شهرستان رباط کریم به مرکز پشتیبانی پایتخت بیان کرد: انتظار داریم مسئولان به رباط کریم نگاه ویژه ای داشته باشند و این شهرستان را به عنوان یک ذخیره گاه  مرکز پشتیبانی قدرتمند برای استان در نظر بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اقلام دپو شده در 8 سوله پایگاه اقماری برای شرایط بحرانی شهرستان، اظهار کرد: 16 قلم اقلام غذایی، زیستی، امدادی و بهداشتی در پایگاه امداد و نجات شهرستان نگهداری می شود تا بتوانیم در هنگام بروز حوادث پیش بینی نشده در اختیار خانوارها بگذاریم. ناگفته نماند مواد غذایی به دلیل فاسد شدن در سوله های مخصوص نگهداری می شود.

کریم همتی در مطلبی ضمن تشکر از مدیریت و توانمندی نظام ملکشاهی، فرماندار شهرستان رباط کریم در خصوص اختصاص خط آهن داخلی برای امداد به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، گفت: با توجه به موقعیت مکانی شهرستان رباط کریم از حیث نزدیکی به راه آهن شرق به غرب، اتوبان تهران- ساوه و تهران- قم، و فرودگاه های بین المللی، این پایگاه اقماری به دلایل برشمرده و پتانسیل موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این روی مطلوب است یک خط ریلی جداگانه برای شهرستان در راستای تسریع خدمات امدادی در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز