تاکید استاندار تهران بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴۸
تاکید استاندار تهران بر حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا
استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا بر لزوم همراهی بانک‌ها جهت تحقق جهش تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به وظایف ذاتی این ستاد در استان تهران اظهار داشت: دو وظیفه رفع موانع و مشکلات تولید و همچنین اعطای تسهیلات به بنگاه های تولید در قالب های مختلف از وظایف مهم ستاد تسهیل است که برای پیشبرد این وظیفه مقرر شد شورای هماهنگی بانک های استان بازنگری اساسی در این زمینه داشته باشند تا زمینه تحقق اهداف تعریف شده فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت مساعدت و همراهی بانک ها جهت تحقق جهش تولید ادامه داد: طبق بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمایت از واحدهای آسیب دیده از شرایط کرونا مقرر بود 20 درصد مطالبات پرداخت و بقیه تقسیط شود که با دستورالعمل جدید 7 و نیم درصد معوقات پرداخت و مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه رفع می شود.

استاندار تهران سپس عنوان کرد: برخی بانک ها از جمله بانک کشاورزی این بخشنامه را اجرایی کردند و برخی نیز با استناد به تبصره 1 اشکالات را بر این امر وارد کردند منتها از آنجا که مبنا حمایت از واحدهای تولیدی می باشد نگاه جامع تر بانک ها به بخشنامه ها مطالبه جدی می باشد.

محسنی بندپی سپس خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تحریم ها و فشارهای اقتصادی با ویروس کرونا و شرایط مترتب بر آن درگیر بودیم، ویروسی که سبب التهابات و تکانه های شدید در اقتصاد دنیا شده و به همین نسبت شرایط دشواری را بر کشور ما تحمیل کرده است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید گفت: همراهی و مشارکت واحدها و بنگاه های تولیدی در موضوع کرونا با افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی از 600 هزار لیتر به 2 میلیون و 800 هزار لیتر و تغییر خطوط تولید نشان دهنده آمادگی واحدهای تولیدی بر حسب نیازهای کشور می باشد، از اینرو باید این همگرایی و تسهیل شرایط در موضوع جهش تولید نیز فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز