اجرای ۴۰ کیلومتر سیستم آبیاری هوشمند درختان و گیاهان مرکز شهر تهران

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۵:۳۸:۵۱
کد خبر: ۱۰۰۹۳۰۰
اجرای ۴۰ کیلومتر سیستم آبیاری هوشمند درختان و گیاهان مرکز شهر تهران
با اجرای 40 کیلومتر سیستم آبیاری هوشمند درختان وگیاهان 31 بوستان مرکز پایتخت که آذر ماه سال گذشته از سوی شهرداری منطقه 11 آغاز شده بود ؛ فاز نخست این پروژه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ کورش خرد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 11 در این باره گفت: طرح توسعه سیستم آبیاری هوشمند با هدف آبیاری مکانیزه درختان به جای روش های سنتی اجرا شده است که 40 کیلومتر در فاز اول انجام  و 80 کیلومتر باقی مانده نیز در فاز دوم اجراخواهد شد.

خرد افزود: این منطقه  31 بوستان با متراژ بیش از 383هزار مترطول و لوله های آبرسانی و 24 چاه با دبی کل 255 و 6 مخزن ذخیره آب با حجم کل بیش از 28هزار مترمکعب دارد که پیش از اجرای پروژه شبکه ها دارای نقص بوده و ایستگاه های پمپاژ و مخازن از رده بهره برداری خارج شده بودند .

او با بیان این که برنامه ریزی آبیاری به دلیل پیچیدگی شبکه و انشعابات زیاد و شیر فلکه های فراوان و با کادر کارگری مشکل و تحقق ناپذیر بود؛ ادامه داد: هدر رفت آب ، نبود امکان برنامه ریزی آبیاری ، نبودن نقشه لوله های آبرسانی ، نبود طراحی شبکه ومحاسبات هیدرولیکی، مصرف بالای آب در هکتار و بازدهی 50 درصدی بهره برداری را دشوار و پیچیده کرده بود.

به گفته خرد با اجرای این پروژه افزایش راندمان وجلوگیری ازهدر رفت آب ، امکان رصدمیزان مصرف آب به صورت لحظه ای ودر بازه های زمانی مختلف ، امکان برنامه ریزی آبیاری وتعریف ساعات ونوبت آبیاری ، انجام محاسبات هیدروکسی ، تجهیز ایستگاه پمپاژ مخزن ، نصب تجهیزات هوشمند اصلاح شبکه موجود ایجاد مونیتورینگ ، مصرف متر مکعب در هکتار و  بهره برداری آسان حاصل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز