در نشست سرپرست واحد شهر قدس با قائم مقام مدیر عامل شرکت شمسا مطرح شد؛

لزوم همکاری علمی، اجرایی و پیوند دانشگاه و صنعت درتحصیلات اشتغالزا و کار آفرین / توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۱:۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۰۱۰۳
لزوم همکاری علمی، اجرایی و پیوند دانشگاه و صنعت درتحصیلات اشتغالزا و کار آفرین /   توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران
جلسه کارگروه مرتبط با موضوعات علمی - پژوهشی مدرسه اشتغال واحد شهر قدس با حضور نمایندگان دستگاه‌های شتابدهنده برج فناوری ونوآوری دکتر قریب در محل برج درشهرتهران برگزار و بر همکاری علمی، اجرایی و پیوند دانشگاه و صنعت در مبارزه با سواد مهارتی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  عبدالله قاسمی پیر بلوطی  سرپرست  دانشگاه آزاد اسلامی واحد های شهرقدس ملارد وصفادشت در نخستین جلسه کارگروه استانی مرتبط با موضوعات علمی-پژوهشی مهارتهای پژوهشی  که با حضور نمایندگان شرکت های شتابدهنده شمسا  برگزار شد با تشریح اقدامات صورت گرفته در این دانشگاه در مقابله با تشخیص، وارائه استاندارهای علمی، آمادگی این واحد دانشگاهی را برای همکاری علمی با سازمان‌ها و مجموعه‌های استانی اعلام کرد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی با حضور در سرای نوآوری وشتابدهی توسعه صنایع منطقه ای دکتر قریب با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق شعار امسال در راستای جهش تولید، اظهار داشت: «برنامه ریزی برای ایجاد کسب و کار دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های دانشگاه، قصد داریم از فضای برج نوآوری برای ایجاد کسب وکار و راه اندازی استارات آپ ها استفاده کنیم.»

وی با اشاره به هدف گذاری و پویاسازی اقتصاد دانش بنیان و با تاکید براینکه باید از ظرفیت دانشگاهها برای نوآوری و خلق ایده استفاده شود، تصریح کرد: افزایش تولیدات دانش بنیانی و توسعه کسب و کارهای نوپا می تواند این هدف را محقق سازد و بر این اساس در حال فراهم کردن زیرساخت و ظرفیت های لازم در این زمینه هستیم. با ایجاد فضا برای کسب و کارهای نوآور، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه، می توانند موجب افزایش نرخ توسعه کسب و کار و اقتصاد دانش بنیان باشند.

توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران/شهرقدس/ملارد/صفادشت/

رئیس مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس  نیز هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه بیان کرد وارائه توانمندی‌های دانشجویان عضو مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی  واحدهای غرب استان تهران در تامین امکانات علمی و اجرایی در بخش های مختلف صنایع از جمله مرکز تحقیقات گیاهان دارویی پیشرفته و فعالیت مرکز تحقیقات مراقبت‌های بالینی و ارتقای سلامت دانشگاه در زمینه حل مسائل مرتبط با سلامت شغلی جامعه با همفکری مدرسه اشتغال برشمرد.

سادات پور با اشاره به نقش و اهمیت ارتباط هرچه نزدیک‌تر و هماهنگی صنعت و دانشگاه، پیوند این دو نهاد در راستای کنترل بیکاری در استان تهران را خواستار شد.

در این نشست مباحثی درباره حل مشکلات صنایع در زمان بعداز فارغ التحصیلی دانشجویان و نحوه تأمین اعتبارات مالی پروژه‌ ها ی دانشجویان کار آفرین عنوان شد و اعضای حاضر در کارگروه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده توسط سازمان متبوع خود در چند ماه گذشته، آمادگی خود را برای همکاری علمی و اجرایی وراهکارهای همکاری مشترک عنوان کردند.

شمسا شتاب دهنده مشترک بین دانشگاه آزاد و شتاب دهنده سیوان با هدف حمایت از کسب و کارها و شتاب دهنده های خرد است

قائم مدیرعامل شتاب دهنده  C1و شتاب دهنده شمسا، دکتر محمد سرکندی گفت: با برگزاری جلسات هماهنگی برای موضوع راه اندازی چندین استارتاپ حل مسئله در راستای تحقق دانشگاه حل مسئله می باشیم. وی با بیان اینکه هدف این است که دانشجو به محض فارغ التحصیلی به یک صاحب ایده تبدیل شود، ادامه داد: دانشگاهها باید به جای فارغ التحصیل، ایده پرداز وخلاق علمی در بخش شرکت دانش بنیان تحویل جامعه دهند. چرا که هم اکنون در مرحله نسل چهارم دانشگاهها هستیم که علاوه بر آموزش، پژوهش و فناوری، باید نوآوری کند و فارغ التحصیلان نوآور تحویل جامعه دهد.

سرکندی گفت: شمسا شتاب دهنده مشترک بین دانشگاه آزاد و شتاب دهنده سیوان با هدف حمایت از کسب و کارها و شتاب دهنده های خرد است.که با توجه به نیازها و پتانسیل های استان ، کسب و کارها را حمایت و یا اصطلاحاً شتاب دهی می کنند.

وی توضیح داد: شتاب دهنده مادر به نام شمسا که کار مدیریت، هماهنگی، نظارت، کنترل کیفیت و ارتباط با معاونت را بر عهده دارد و در حوزه فرهنگ سازی، حوزه راه اندازی مراکز نوآوری و اشتغالزایی فعالیت می کند.  

او در پاسخ به تاثیر شتابدهنده ها در دانشگاه نسل چهارم بیان کرد: دانشجو در دانشگاه نسل چهارم می تواند  پس از کسب علم، کسب ثروت کند و همچنین کسب و کاری راه اندازی کند.

سرکندی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز سعی دارد  به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود و پس از آموزش، شغل دانشجویان را تضمین کند و دانشجوی کارآفرین تربیت کند که علاوه بر خود دانشجو چند نفر دیگر را جذب کار کند.

وی در ادامه گفت: مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی  طی می کند مسیر روشنی است و با توجه به امکانات و فضاهای موجود در این دانشگاه می تواند با دانشگاه نسل چهارم ادغام وجز دانشگاه های نسل چهارم قلمداد شود.

محمد سرکندی در پاسخ به اینکه آیا همه دانشجویانی که وارد دانشگاه نسل چهارم می شوند موفق خواهند شد، خاطر نشان کرد : فضای اکوسیستم استارتاپی، فضایی است که نقش های مختلفی در آن تعریف می شود و با توجه به توزیع عادلانه امکانات، هرکس با توجه به توانمندی خود می تواند بخشی از این موفقیت را داشته باشد.

از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه را می‌توان به بررسی و انجام پژوهش‌های اجتماعی در مورد پدیده کرونا، پژوهش‌های فرهنگی و روانشناسی اثرات کرونا، روش‌های تأمین اعتبار مالی اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، هدایت مراکز تحقیقاتی به سمت انجام پروژه‌های اجرایی، حل مسائل و انجام پژوهش‌های مورد نیاز استان در حوزه صنعت وتجارت وارائه استاندارهای علمی بخش صنعت  اشاره کرد.

 

f54d957b-883e-44af-b7fa-01ad7e26adcd

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز