ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری در مرکز شهر تهران با افزایش تجهیزات نور

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۱۴:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۰۱۰۲۷۲
ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری در مرکز شهر تهران با افزایش تجهیزات نور
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: از دو سال گذشته تاکنون ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و تأمین روشنایی در معابر و بوستان ها به منظور کاهش معضلات ناشی از کمبود نور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ کورش خرد با اشاره به اجرای بیش از 60 پروژه از دو سال گذشته تاکنون که در بخش های مختلف خدمات شهری ، اجتماعی و فرهنگی ، فنی و عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک انجام شده است؛ از افتتاح و بهره برداری این پروژه ها در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اجرای دو پروژه ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری و تأمین روشنایی در معابر و بوستان ها از جمله مهم ترین پروژه هایی هستند که با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در محله های مرکزی شهر تهران و کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات ناشی از ایجاد فضاهای بی دفاع شهری انجام شده است.

خرد با بیان این که برخی از فضاهای شهری به دلیل شکل گیری پل ها و برخی سازه ها از دید و دسترس عموم مردم پنهان می ماند؛ ادامه داد: این فضاها اغلب با تاریکی شب تبدیل به فضایی زشت، کثیف و تاریک  می شوند که ایجاد فضای مناسب برای بزهکاران و محل تجمع کارتن خواب ها و بزهکاران از معضلات ناشی از شکل گیری فضاهای بی دفاع شهری است.

او در باره اجرای پروژه ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری توضیح داد:  با شناسایی این فضاها و اجرای طرح های مختلف تأمین روشنایی علاوه بر زیبا سازی شهر، بهره برداری به نفع شهر و شهروندان، روشن و زنده سازی معابر نیز انجام شد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 اجرای پروژه ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری در بوستان خواجه دهی، زیر پل جوادیه ، زیر پل هلال احمر و زیر پل قزوین به پایان رسیده است.

خرد همچنین بازپیرایی روشنایی بوستان رازی و اوستارا از دیگر پروژه های انجام شده نام برد که تاریکی و کمبود نور کافی موجب ایجاد نقاط بی دفاع و آسیب پذیر ، کاهش استفاده شهروندان و خانواده ها از بوستان ها ، کاهش زیبایی و مصرف بالای سیستم و تجهیزات و تعمیرات دشوار به دلیل فرسودگی تجهیزات شده بود.

او در این باره بیان کرد: منطقه 11 دارای 31 بوستان است و این پروژه در  بوستان رازی با مساحت 22 هکتار و بوستان اوستا با مساحت 6525 مترمربع از آغاز سال 1399به اجرا در آمد

خرد با اشاره به مزایای اجرای پروژه گفت: جانمایی پایه چراغ های جدید، زیباسازی ، تأمین روشنایی کافی و مهندسی شده ، رفع فضاهای بی دفاع و تاریک ، استفاده از روشنایی کم مصرف و کاهش مصرف بوستان، مرمت و تعمیر آسان به دلیل وجود وینچ از جمله فواید آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز