پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در قرچک فعال است/ پیگیری احداث تصفیه خانه متوقف نشود

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۵:۳۶:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۲۷۴۸
پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در قرچک فعال است/ پیگیری احداث تصفیه خانه متوقف نشود
جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور نامداری مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران، زاهدی معاون فنی و عمرانی فرمانداری و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فرماندار شهرستان قرچک در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته آبفای جنوبشرق استان تهران در شرایط کرونا افزود: با توجه به جمعیت رو به رشد شهرستان قرچک ضروری است در امور زیربنایی گام های اساسی برداشته و در اجرای پروژه هایی که تاثیر بسزایی در زندگی عادی مردم دارد، تسریع شود.

وی اظهار داشت: پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهرستان فعال بوده و با توجه به نیاز این پروژه و همچنین احداث تصفیه خانه به اعتبارات، پیگیری های لازم در این خصوص نباید متوقف شود.

بهمن خطیبی بیان کرد: فاضلاب در چند شهرک مسکونی شهرستان قرچک معضلات بهداشتی بوجود آورده و به همین دلیل تمام هدف ما این است تکمیل خطوط انتقال شبکه جمع آوری فاضلاب زودتر اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال تا کنون 110 کیلومتر آن انجام شده است، ادامه داد: بایستی تحرک و پیگیری های لازم بدون وقفه انجام شود.

خطیبی تصریح کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند؛ البته مساعدت دستگاه های ملی و استانی زمانی محقق می شود که پیگیری لازم از سوی دستگاه های شهرستانی صورت گیرد.

وی به ضرورت رفع مشکلات احتمالی در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: با تخصیص آب از سد ماملو بخش عمده ای از مشکلات شهرستان برطرف شده که ضرورت دارد مردم نیز با مصرف بهینه کشور را در تامین آب و جلوگیری از بحران کم آبی یاری رسانند.

مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه و بیان مشکلات مربوطه گفت: درخواست داریم به منظور تسریع در احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرستان قرچک، جلسه و بازدیدی به همراه فرماندار و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران نیز داشته باشیم تا در انجام مناقصات و سایر امور مربوطه وقفه ای ایجاد نشود.

حمیدرضا نامداری افزود: اجرای شبکه فاضلاب در قرچک فعال است و با اقداماتی که صورت گرفته امیدواریم بخشی از مشکلات روستاهای محمدآباد، ولی آباد و امین آباد نیز برطرف شد.

وی گفت: همچنین طی نشست های برگزار شده با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، موافقت اولیه اخذ شده تا با نصب تاسیسات مربوطه خط انتقال فعال شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در مناطق پویینک و باقرآباد با مطالعات صورت گرفته بایستی اصلاحاتی در مسیر صورت گیرد، تصریح کرد: مشکل جمع آوری فاضلاب شهرک های گلشهر و دبله نیز باید بصورت مقطعی حل شود اما پیمانکاران برای اجرای طرح نهایی مشغول کار هستند.

وی افزود: نصب حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار انشعاب فاضلاب در دستور کار است.

نامداری همچنین برخورد با انشعابات غیرمجاز را جزو برنامه های اولویت دار این اداره عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز