قرچک سومین شهرستان پر تراکم استان تهران است

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۱۴۶۵۵
قرچک سومین شهرستان پر تراکم استان تهران است
فرماندار قرچک گفت: قرچک شهرستانی استثنایی در استان تهران است که پس از شهرستان‌های بهارستان و قدس، متراکم‌ترین جمعیت را به خود اختصاص داده به طوری که جمعیت 350 هزار نفر آن در هر کیلومتر مربع آن، سه‌هزار نفر زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ خطیبی درجلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد یکی از مشکلات شهرستان قرچک در حوزه روستایی را بافت فرسوده آن اعلام کرد و افزود: عدم همراهی بانک‌های عامل در پذیرش ضمانت زنجیره‌ای باعث شده تا روستائیان میل و رغبتی برای استفاده از این تسهیلات نشان ندهند، مشکلاتی که در صورت بروز حادثه غیرمترقبه‌ای نظیر زلزله، خسارات بسیاری را به همراه می‌آورد.

وی از دفع فاضلاب روستایی و شهری به عنوان دیگر مشکل قرچک یاد کرد وافزود: دفع فاضلاب مناطق روستایی و شهری در برخی از مناطق به حدی است که پساب، وارد مناطق زندگی شده و مشکلاتی را برای ساکنان به وجود آورده است، از شرکت آب و فاضلاب درخواست می‌شود تا برای رفع این مشکل جدی، برنامه‌ای عملی ارائه دهد.

وی گفت: زندان زنان که در حوزه شهرستان ری قرار دارد، سال‌ها به نام زندان قرچک معروف شده در صورتی که نه مدیریت و نه خدمات آن از سوی قرچک ارائه نمی‌شود و باید برای آن چاره‌ای اندیشید که مشکلات آن به اسم قرچک تمام نشود.

فرماندار قرچک تصریح کرد: این شهرستان فاقد سایت اداری است و اکثر ادارات قرچک در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند و لازم است برای این شهرستان که از سال 91 مستقل شده، برنامه ریزی و اقدامی عملی برای ساخت سایت اداری انجام شود.

وی اظهار کرد: کمربندی جنوبی قرچک در مسیر حرکت خود، با تپه تاریخی پوئینک برخورد کرد، هر چند که در کاوش‌های صورت گرفته، اثری تاریخی در آن کشف نشد ولی به دلیل آن‌که این تپه در فهرست آثار ملی ثبت شده نمی‌توان آن را از مسیر کمربندی حذف کرد لذا لازم است برای آن نیز طرحی عملی ارائه شود تا مشکل ترافیک جنوب شهرستان برطرف شود.

خطیبی افزود: قرچک به دلیل نزدیکی به شهرستان ری، از آلودگی پالایشگاه و کارخانه سیمان تأثیر می‌پذیرد، سال گذشته مبالغی از محل عوارض آلایندگی به قرچک اختصاص یافت که این اعتبارات، امسال پرداخت نگردیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز