فرماندار ورامین:

کم‌آبی مهمترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۴۶۶۰
کم‌آبی مهمترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است
فرماندار ورامین گفت: کم‌آبی، مهمترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است، تسریع بخشیدن به پروژه فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات کمبود آب را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه بررسی مشکلات شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک با حضور تقی زاده معاون‌عمرانی استانداری ، فرمانداران قرچک و پیشوا و با حضور مدیران کل استانی به میزبانی فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد .

حسین کاغذلو دراین جلسه اظهار کرد: تشکیل شرکت تعاونی پسماند به منظور دفع بهداشتی زباله‌های جنوب‌شرق موضوع مهمی است که با وجود برگزاری جلسات متعدد، به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی گفت: شرکت پسماند علاوه بر دفع بهداشتی زباله، نقش مهم و مؤثری در ایجاد درآمد پایدار در منطقه دارد ولی تا کنون اقدام مؤثری برای راه‌اندازی اصولی آن صورت نگرفته است.

کاغذلو افزود: علاوه بر زباله‌های خانگی، دفع زباله‌های شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه نیز به مشکلی برای شهرستان ورامین تبدیل شده و لازم است تا هر چه سریعتر موضوع راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی چرمشهر و انتقال زباله‌های خشک آن تعیین تکلیف شود.

فرماندار ورامین گفت: سال‌ها قبل به منظور احداث سوله مدیریت بحران، زمینی در منطقه چاله‌غازان ورامین در نظر گرفته شده که تا کنون اقدامی در خصوص آن صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار، با تلاش دولت تدبیر و امید فاز نخست محور ورامین-چرمشهر حدفاصل روستای آبباریک آسفالت و تعریض شد که در سفر سال گذشته وزیر راه، دستور جمع‌آوری رفوژ وسط مسیر که توسط دهیاری انجام شده صادر گردید که با توجه به هزینه زیادی که برای اجرای این عملیات صورت گرفته، درخواست می‌شود این عملیات نیز تعیین تکلیف شود.

وی از تاریکی مطلق کمربندی شمالی ورامین- پیشوا به عنوان دیگر مشکل ساکنان این شهرستان اشاره کرد و افزود: در سفر قبلی معاون امور عمرانی استانداری به شهرستان ورامین مقرر شد تا تعمیر و نگهداری از کمربندی شمالی به شهرداری ورامین واگذار شود ولی این امر بلاتکلیف و رها شده، تاریکی این مسیر هر هفته جان یکی از شهروندان را بر اثر حوادث جاده‌ای می‌گیرد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین اظهار کرد: کم‌آبی، مهمترین مشکل کشاورزی دشت ورامین است، تسریع بخشیدن به پروژه فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات کمبود آب را برطرف کند.

وی از آلودگی برخی از چاه‌های روستایی به عنوان دیگر مشکل این شهرستان یاد کرد و افزود: کم آبی و آلودگی چاه‌های آب شرب روستایی، ساکنان این مناطق را با مشکلات فراوانی مواجه کرده ولی سخت‌گیری امور آب درجابجایی و یا صدور مجوز برای حفر چاه جدید با این ادله که برای روستاهای کم‌جمعیت مجوز صادر نمی‌شود، بر این مشکلات افزوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز