تاکید استاندار تهران بر تنظیم سند مهارت آموزی استان؛

تعامل و هم افزایی جهت توسعه اشتغال ضروری است

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۴:۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۵۲۷۵
تعامل و هم افزایی جهت توسعه اشتغال ضروری است
استاندار تهران با اشاره به لزوم تنظیم سند مهارت آموزی استان بر تعامل و هم افزایی دستگاه ها جهت مهارت آموزی با محوریت توسعه اشتغال تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای مهارت که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور، حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار و سایر مسئولان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مهارت آموزی اظهار داشت: یکی از جلسات راهبردی استان، شورای اشتغال و مهارت آموزی است که مورد توجه جدی است.

وی با بیان اینکه مهارت ابعاد و حیطه های مختلفی دارد افزود: متاسفانه در طول ۴۰ سال انقلاب، مهارت‌آموزی مورد غفلت واقع شده و اکنون شرایطی فراهم شده که مهارت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دغدغه خانواده‌ها در این زمینه مرتفع شود.

استاندار تهران همچنین بیان کرد: دستگاه های مختلف استان تعامل و هم افزایی با اداره کل فنی و حرفه ای استان داشته باشند، ضمن اینکه ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه مهارت آموزی مورد توجه قرار گیرد، چراکه یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات توجه به مهارت آموزی می باشد.

محسنی بندپی گفت: در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز مهارت مورد غفلت واقع شده و همین امر سبب شده که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت عمومی و حرفه ای کافی نداشته باشند، عدم مهارت در حوزه عمومی به ساختار و زندگی فردی و اجتماعی برمی گردد در همین راستا اینکه ۴۷ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی رخ می دهد ناشی از عدم آموزش و مهارت در زندگی و فرزندپروری می باشد.

وی سپس تصریح کرد: سند توسعه مهارت استان تنظیم شود و در این راستا حوزه روستایی با محوریت آموزش شوراها و دهیاران لحاظ شود، ضمن اینکه کمیته امداد و بهزیستی نیز جامعه هدفی دارند که باید مهارت آنها افزایش یابد، همچنین افزایش مهارت در میان کسانی که در منزل هستند با استفاده از ظرفیت صدا و سیما پیگیری شود.

استاندار تهران با اشاره به لزوم مشارکت ذینفعان به ویژه بخش خصوصی در تنظیم سند مهارت استان افزود: مهارت آموزی در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی نیز ضروری است، از سوی دیگر در شرایط کرونا که نوعی همزیستی غیرمسالمت آمیز با این ویروس باید پیگیری شود، مهارت آموزی در حوزه های مختلف با محوریت توسعه اشتغال لحاظ شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: آموزش و مهارت در میان معتادان متجاهر پیگیری شود، به علاوه در حوزه مناطق روستایی، گردشگری، پادگان ها و در میان سربازان و در حیطه های مختلف مهارت آموزی به صورت جدی و عملیاتی دنبال می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز