مدیر بهزیستی شهرستان ری :

ایجاد مراکز مثبت زندگی راهبرد بهزیستی در سال جهش تولید

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۰:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳۲
ایجاد مراکز مثبت زندگی راهبرد بهزیستی در سال جهش تولید
به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاریهای مشترک ادارات بهزیستی و ورزش وجوانان شهرستان ری نشست دوجانبه در محل بهزیستی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ علی نعمتی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی در پی مطالعات کارشناسی در جهت توسعه خدمات بهزیستی وبا استفاده از تمامی ظرفیتهای بخش غیر دولتی و ذینفعان درصدد تشکیل مراکز مثبت زندگی برآمده و طی خرداد ماه اقدام به فراخوان و ثبت نام از موسسات و افراد حقیقی و حقوقی نمود.

وی بیان داشت : با توجه به توسعه شهرها و رشد جمعیت که موجب مشکلات شهروندان در رفت و آمد و افزایش در خواست ها شده است، سازمان بهزیستی اقدام به تهیه و تدوین دستورالعملی نموده که در طی آن با هدف دسترسی آسان مردم به خدمات در مراکز متعدد از طریق ایجاد مراکز مثبت زندگی اقدام به توسعه ارایه خدمات نموده است چون در حال حاضر افزایش مراکز دولتی و جذب نیرو امکان پذیر نبوده و سیاست دولت استفاده از ظرفیتهای بخش غیر دولتی است.  

نعمتی در تشریح فعالیت این مراکز گفت :  این مراکز بصورت محله ای با توجه به پراکندگی و تعدد مددجویان و محل زندگی آنان ایجاد می شود تا در راستای ارائه خدمات سطح اول به مددجویان نیازمنددر حوزه های پیشگیری،توانبخشی و اجتماعی فعالیت نمایند وبراساس هر فعالیت و خدمت به مراجعین یارانه لازم را دریافت نمایند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری تصریح کرد: این طرح در  بستر فناوری اطلاعات وبصورت الکترونیکی اجرا شده که هم امور را ساده و آسان می کند و هم راندمان کاری را افزایش خواهد داد و نیازی به مراجعه حضوری مراجعین به ادارات دولتی ندارد که این ویژگی ها موجب تسریع دستیابی به مطالبات و درخواست های مردمی خواهد شد.

وی افزود : بهزیستی ری  نیز مانند سایر شهرستانهای کشور اقدام به اطلاع رسانی و ترغیب  متقاضیان  حقیقی و حقوقی و ثبت نام آنها در سامانه نمود تا براساس دستورالعملهای مربوطه این مراکز را راه اندازی کنند با این هدف که بتوانیم در پهنه شهرستان ری اعم از مناطق شهری، بخش ها و روستاها این مراکز را توسعه دهیم و خدمات را در نزدیک ترین منطقه زندگی به مددجویان ارائه دهیم.

نعمتی یادآور شد : نیازهای مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی لزوما مرکز محور نیست،  بلکه خدمات سطح اول که قابل ارائه توسط مراکز + زندگی است شامل خدمات 22 گانه ایست که در دسترس جامعه هدف خواهد بود.لذا تلاش داریم تا افراد بتوانند بدون حضور در مرکز دولتی با این واحد ها مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه دهند و از طریق مددکاران اجتماعی بعنوان محور فعالیت این مراکز خدمات خود را به نحو مطلوب دریافت کنند .

وی با اشاره بر شعار سال مبنی بر"جهش تولید" ارایه خدمات را محصول فعالیتهای بهزیستی برشمرده و تحقق آنرا در راستای افزایش سرانه خدمات رسانی  دانست و در خاتمه خاطر نشان کرد : بهزیستی بعنوان یک سازمان حمایتی و خدمات رسان با حجم بالایی از نیاز مددجویان روبروست و تامین نیازهای این جامعه ضرورت نو آوری در نحوه ارائه خدمات را می طلبد.  لذا با راه اندازی مراکز مثبت زندگی پاسخگویی به درخواست ها بیشتر خو اهد شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز