استاندار تهران:

الگوسازی شورای مشورتی ایثارگران استان تهران / پایداری انقلاب اسلامی به سبب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۹:۲۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۲۹۲۶
الگوسازی شورای مشورتی ایثارگران استان تهران / پایداری انقلاب اسلامی به سبب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است
استاندار تهران با اشاره به اینکه پایداری انقلاب اسلامی به سبب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است بر الگوساز بودن شورای مشورتی ایثارگران استان تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای مشورتی ایثارگران ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: یکی از دلایل پایداری انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت می باشد، در این راستا هدف عمده شورای مشورتی، ترویج روحیه و فرهنگ ایثارگری است.

وی با اشاره به اثرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در ابعاد مختلف افزود: در موضوع کرونا واقعیت این است که اقتصادهای قوی دنیا دچار مشکل شدند و بحرانی در دنیا به وجود آمد که ما توانستیم از آن سربلند بیرون بیاییم، همچنان که طبق آمار در انگلستان ۳۵ درصد و در آمریکا ۴۰ درصد کسانی که در خانه سالمندان بودند فوت شدند اما در موسسه کهریزک که ۱۴۷۰ سالمند، معلول ذهنی و افراد آسیب‌پذیر حضور دارند تنها ۲۷ نفر یعنی حدود ۱.۸ درصد به رحمت خدا رفتند.

استاندار تهران در مورد اثرگذاری فرهنگ ایثارگری در زمینه مقابله با کرونا عنوان کرد: در زمینه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در کشور حرکت جهادی برگرفته از فرهنگ ایثارگری را شاهد بودیم، همچنین از ابتدای شیوع کرونا مقام معظم رهبری ورود عالمانه به این موضوع داشتند که از یک سو سبب دلگرمی مدافعان سلامت شد و از سوی دیگر حساسیت مسئولان را در قبال این موضوع تشدید کرد.

محسنی بندپی با اشاره به ضرورت تلاش جهت ماندگاری و پایداری فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: شرایط استان تهران خاص است همچنانکه دو اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم و برای غنا بخشیدن به جلسات پیشنهاد این است که در حوزه مسائل اجتماعی اعضای شورا فعال‌تر باشند و اقدامات علمی پیگیری شود تا در این زمینه الگویی شویم که در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

وی همچنین بیان کرد: نیازمندی های خاص خانواده شهدا و ایثارگران انعکاس داده شود، ضمن اینکه در شهرستان‌ها نیز جلسات تداوم پیدا کند و زمینه اقدام و عمل فراهم شود تا کارنامه موفقی داشته باشیم و حتی ارزیابی عملکرد صورت گیرد و مشکلات و چالش‌ها احصا شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره جزء ادارات کل برتر بوده که نشان می دهد در راستای اجرای وظیفه این نهاد جهت رسیدگی به ابعاد مختلف جسمی و روانی ایثارگران و خانواده شهدا اقدامات موثری پیگیری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز