مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی روستای گلحصار افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۲۲:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۳۷۴۹
مرکز کارآفرینی و اشتغال زایی  روستای گلحصار افتتاح شد
مرکز کارآفرینی روستای گلحصار با محوریت فروش محصولات و صنایع دستی بانوان با حضور امین بابایی بخشدار کهریزک، علی کلهر رئیس شورای بخش کهریزک، دهیار و اعضای شورای روستای گلحصار، خانواده های معزز شهدا و سیده نرگس موسوی موسس مرکزکارآفرینی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ امین بابایی بخشدار کهریزک با اشاره به اهمیت توجه به کارآفرینی بانوان گفت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست نقش موثری در تامین معاش آن‌ها و خانواده هایشان دارد.

بابایی در حاشیه این مراسم ضمن تأکید بر تحقق جهش تولید اظهار داشت: توسعه اقتصادی وقتی اتفاق می اُفتد که همه اقشار جامعه در آن مشارکت کنند و بتوان از همه ظرفیت‌های جامعه استفاده کرد، نصف جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و اگر این جمعیت را نادیده بگیریم بی‌شک به آن سطح از توسعه که مورد قبول باشد، نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: بانوان می‌توانند حداقل نیمی از توسعه اقتصادی کشور را رقم بزنند، بنابراین حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی با حفظ شرایط و چارچوب‌ می‌تواند در توسعه کشور بسیار موثر باشد.

بخشدار کهریزک عنوان کرد: بانوان می‌توانند همزمان با انجام کارهای روزانه منزل به کسب در آمد نیز بپردازند که این امر به معنی جدا انگاشتن زنان از خانواده و الزام به داشتن شغلی خارج از منزل نیست.

بابایی با اشاره به اهمیت توجه به کارآفرینی بانوان گفت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست نقش موثری در تامین معاش آنها و خانواده هایشان دارد، از اینرو در بخش کهریزک از ظرفیت‌های مختلف جهت تحقق این امر بهره می‌گیریم.

همچنین در حاشیه این مراسم سیده نرگس موسوی موسس کانون کارآفرینی و اشتغال زایی گلحصار گفت: هدف از تاسیس و تشکیل این کانون اموزش مشاغل خانگی برای کلیه اهالی بخصوص بانوان برای ارتقا درآمد می باشد چرا که در صورت آموزش هر یک از هنرها بانوان می توانند در شرایط سخت اقتصادی منبع درآمدی برای خودشان داشته باشند.

او افزود: کلیه کلاس های از هفته آینده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور 25 نفر از اساتید مجرب در رشته های مختلف شروع می شود .

سیده نرگس موسوی ضمن تشکر از حمایت های مسئولین بخش کهریزک گفت: حمایت های امین بابایی بخشدار،علی کلهر رئیس شورای بخش، امور بانوان و اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا  موجب شد تا بتوانیم با ایجاد این کانون گامی در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان ری برداریم و انشالله در آینده بتوانیم کارآموزان حرفه ای را آموزش دهیم.

8888

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز