اجرای ۳ طرح مهم برای ساماندهی مشاغل و صنوف شهرقدس/ وصول بموقع عوارض کسب و پیشه موجب خدمت‌رسانی شایسته تر به شهروندان می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۶:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۴۴۴۲
اجرای ۳ طرح مهم برای ساماندهی مشاغل و صنوف شهرقدس/ وصول بموقع عوارض کسب و پیشه موجب خدمت‌رسانی شایسته تر به شهروندان می‌شود
شهردار شهرقدس از ۳ اقدام مهم شهرداری برای ساماندهی مشاغل شهری خبر داد و گفت: افزایش بازارچه های سیار به ۷ نقطه از شهر، تکمیل مجتمع صنف خدمات خودرویی و احداث مجتمع صنف آهنگران در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛مهندس مسعود مختاری، شهردار شهرقدس با اشاره به اینکه برای داشتن شهری زیست‌پذیرتر باید تمامی بخش‌های مربوطه به کمک شهرداری بشتابند، اظهار کرد: اقشار آسیب پذیر و یا دستفروشانی که به صورت سد معبر در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند می توانند برای فروش محصولات خود در بازارچه های سیار که به این منظور راه اندازی شده اند مستقر شوند و شهروندان می توانند با مراجعه به این بازارچه ها مایحتاج خود را تامین کنند.

 وی افزود: این طرح در راستای ساماندهی فعالیت وانت بارها و بساط گستران و کلیه کسبه با شرط بومی گزینی اجرا می شود.

به گفته مختاری، این بازارچه ها با هدف کاهش پدیده سد معبر و جلوگیری از پراکندگی دستفروشان در  حال حاضر روزهای شنبه هر هفته در میدان مادر، خیابان شهید ابریمن، دوشنبه ها در سی متری شورا، کوچه زین الدین و چهارشنبه ها در خیابان شهید بهشتی، خیابان نبوی،  در محل زمین خاکی از ساعت ۱۳ الی ۲۱ دایر است.

شهردار قدس افزایش بازارهای سیار به ۷ نقطه از شهر را ضروری دانست و گفت: این بازارها بزودی پس از اخذ مجوز شورا، به ۷ نقطه افزایش خواهد یافت که همه روزه در یکی از نقاط شهر برپا می گردد. از تمامی بساط گستران و وانت بارها درخواست می شود با ارائه مدارک و دریافت مجوز در این بازارچه ها مستقر شده و فعالیت نمایند. وی ادامه داد: از این عزیزان درخواست می کنیم به قانون تمکین کرده و از سد معبر و اختلال در معابر جلوگیری کنند.

شهردار قدس در بخشی دیگر از سخنانش به ساخت مجتمع های صنفی در حریم شهر اشاره و بیان کرد: با توجه به تکمیل پروژه احداث مجتمع صنف خدمات خودرویی واقع در انتهای بلوار امامزاده، از کلیه فعالان صنف مذکور دعوت می شود جهت انتقال کسب و کار خود به این مجتمع اقدام نمایند. در غیر این صورت طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نسبت به جلوگیری از فعالیت این صنف در سطح شهر اقدام خواهد شد.

مختاری با ابراز تاسف نسبت به تصور فعالان صنف خدمات خودرویی مبنی بر زیان ده بودن این جا به جایی بیان کرد: برخلاف این تصور، مجتمع مذکور پس از بهره برداری تبدیل به قطب خدمات خودرویی در غرب استان خواهد شد و به عنوان برندی برای شهرقدس مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: تصمیم و اراده مسئولان شهرستان بر اجرای این طرح می باشد تا با ساماندهی شاغلین شریف و زحمتکش این صنف، مشکلات ناشی از این کسب و کار برای شهر و شهروندان برطرف گردد.

شهردار قدس ساماندهی مشاغل شهری را اقدامی دانش بنیان و علمی عنوان کرد و ادامه داد: همچنین مجتمع آهنکاران و آهنگران در انتهای بلوار شهدای اصناف، جهت ساماندهی تراشکاران، آهن فروشان و مشاغل مشابه در نظر گرفته شده است.

مختاری افزود: فعالان این صنف که در محل احداث مجتمع فوق، قطعاتی را خریداری نموده اند برای اخذ پروانه و احداث بناهای خود با همکاری هیات امنای مجتمع و شهرداری اقدام نمایند و در این مجتمع مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این پروژه، ساماندهی فعالان صنف آهنگران و رفع مشکلات ناشی از فعالیت این صنف در سطح شهر از قبیل آلودگی های زیستی، صوتی و بصری و همچنین سد معبر می باشد. فعالان این صنف نیز بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ملزم به انتقال کسب و کار خود به محل در نظر گرفته شده می باشند.

بنا بر این گزارش، شهردار قدس درباره وصول عوارض کسب و پیشه نیز اظهار کرد: از کلیه کسبه و صنوف فعال در سطح شهر جهت پرداخت عوارض سالانه کسب و پیشه دعوت می شود به سازمان ساماندهی مشاغل شهری مراجعه کرده و نسبت به پرداخت عوارض سالانه کسب و پیشه اقدام نمایند.

مختاری با بیان اینکه عوارض کسب و پیشه بخشی از درآمد پایدار شهرداری است و مبالغ آن صرف هزینه های عمرانی شهر می‌شود، افزود: عدم وصول به موقع عوارض باعث کندی خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان می‌شود، از این رو انتظار می‌رود فعالان صنفی با پرداخت به موقع عوارض خود مدیریت شهری را در ایجاد زیرساخت های شهری و ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان یاری نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز