بخشدار کهریزک خبر داد:

خانه‌های قرآنی شهری و روستایی ظرفیتی مهم برای ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۲:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۲۴۸۰۵
خانه‌های قرآنی شهری و روستایی ظرفیتی مهم برای ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی
بخشدار کهریزک گفت : خانه‌های قرآنی شهری و روستایی ظرفیتی مهم برای ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ امین بابایی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش کهریزک که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک و رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان ری در دهیاری قمصر برگزار شد، با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: بحث‌های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی مشخص است یعنی عرصه‌ای که دربردارنده واکنش‌های مردم و رفتار آن‌ها نسبت به یک معضل اجتماعی، باورها، ارزش‌ها و غیره است که بر این اساس باید آسیب‌های اجتماعی را کاهش و سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داد.‌

وی با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی در بخش کهریزک بیان کرد: آنچه در تشکیل شورای فرهنگ عمومی به دنبال آن هستیم اینکه شوراها بتوانند از نزدیک مشکلات منطقه را رصد کرده و به‌ تناسب همین امر برای بخش و روستاهای آن تصمیم‌گیری کنند.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در سطح بخش کهریزک افزود: فرصت‌ها و تهدیدهای فراوانی در این رابطه وجود دارد که باید سعی کنیم تا از فرصت‌ها به بهترین و بیشترین شکل ممکن بهرمند شده و در عین حال کمترین آسیب متوجه بخش کهریزک شود.

بابایی با بیان اینکه خانه‌های قرآنی شهری و روستایی یک ظرفیت مهّم برای ارتقا سطح فرهنگی و مذهبی اتباع خارجی است گفت: در این راستا می‌توان با همکاری جریانات مذهبی با اداره کل امور اتباع خارجی در استان تهران، از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی و علوی بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهّم بخش کهریزک در تعامل با اتباع بیگانه حائز اهمیت است، تأثیرگذاری افراد بومی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بر روی افراد غیربومی و مهاجر است تا با جریان‌سازی مناسب در مقابل با تفکر خاصه افراد غیربومی، رفتار تقابلی را به نفع جریان حاکم ایجاد کرد.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت افزود: اعیاد قربان و غدیر دو عید بزرگ و با اهمیّت مسلمانان به ‌ویژه شیعیان جهان اسلام است که در تبین جایگاه ولایت نقش‌آفرین است.

بابایی ادامه داد: همه‌ ساله در بزرگداشت این اعیاد که فاصله زمانی بین عید قربان و غدیر به نام دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است؛ برنامه‌های متعدد و متنوعی با هدف تبیین شعائر اسلام و آموزه‌های مهّم آن برگزار می‌شود و امسال نیز در بخش کهریزک پیش‌بینی اجرای بیش از دهه عنوان برنامه با موضوعات و‌ محورهای مختلف برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم ۱۷ مرداد روز خبرنگار خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد تجلیل از خبرنگاران به صورت یکپارچه تلاش داریم با همکاری دهیاران و مجموعه های شهرستانی، تندیسی به یادگار به خبرنگار برتر اهدا شود.

 

نظر شما