فقر اقتصادی منجر به افزایش فقر فرهنگی می شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۲۴۸۳۸
فقر اقتصادی منجر به افزایش فقر فرهنگی می شود
تقوی معاون سیاسی انتظامی فرماندارگفت:مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند نباید معضلات اجتماعی نیز به آن اضافه شود ،فقراقتصادی منجربه افزایش فقر فرهنگی شده و مشکلات را در حوزه های مختلف افزایش خواهد داد .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ جلسه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی شهرستان ورامین به ریاست تقوی معاون سیاسی انتظامی و با حضور دیگر اعضا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

باتوجه به اینکه منطقه نقاشان امرآباد ورامین به عنوان پایلوت طرح ساماندهی مناطق حاشیه ای انتخاب شده است دراین جلسه مصوبات جلسات قبل اعم از ساماندهی مراکز و گاراژهای بازیافت ضایعات درمنطقه نقاشان امرآبادو انتقال به خارج از این منطقه جهت جلوگیری از انتشار آلودگی ،افزایش سطل های جمع آوری زباله و بهسازی معابر مناطق حاشیه ای ،تعمیر و بازسازی خانه عالم توسط هیئت امنا مسجد و تخصیص بودجه لازم آن توسط شهرداری ،تهیه لیست افراد جویای کار توسط معتمدین محل که در اختیار اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت مطرح و پیگیری شد .

همچنین اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و اعزام کارشناس مشاوره اشتغال برای افراد جویای کار ،هماهنگی لازم جهت نصب پایه های روشنایی ،برگزاری دوره های مهارت آموزی توسط مرکز فنی حرفه ای در مساجد ،استقرار کانکس نیروی انتظامی و افزایش گشت مضاعف در این منطقه ،ارتقاء فعالیت ها و نظارت بر عملکرد کانون فرهنگی در مساجد توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،ساماندهی و تامین کتب مورد نیاز کتابخانه مسجد با کمک شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

تقوی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداردر این جلسه پیشگیری را مهمترین شاخصه به عنوان کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت :معظلات اجتماعی در همه نقاط شهر قابل لمس میباشد ولی در این بین نقاط حاشیه ای از حساسیت و درگیری بیشتری برخوردارهستند اگر آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای مختلف حل نگردد تاثیرات آن به سمت مرکز شهر برخواهد گشت.

وی گفت: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مطالبات مردمی باید موضوعات مناطق حاشیه ای را به جد پیگیری نمایند زیرا که حاشه نشینان نیازمند نگاه ویژه میباشند و باید با ارائه خدمات مناسب فرهنگی ورزشی و آموزشی .....به نیازهای آنان پاسخ داد .

وی با اشاره به اینکه فقر اقتصادی منجربه افزایش فقر فرهنگی میشود افزود :مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند نباید معضلات اجتماعی نیز به آن اضافه شود ،فقراقتصادی منجربه افزایش فقر فرهنگی شده و مشکلات را در حوزه های مختلف افزایش خواهد داد .

وی گفت:آمارهای منفی معظلات اجتماعی بالا رفته است و سرقت های خرد زنگ خطر آسیب های اجتماعی است که نشان دهنده این است که جرائم بدون برنامه ریزی توسط مردم عادی و از روی اجبار صورت می گیرد .

تقوی گفت: معضلات اجتماعی در مناطق مختلف وجود دارد ولی چون منطقه نقاشان به عنوان پایلوت ساماندهی مناطق حاشیه ای انتخاب شده است طرح  در این منطقه اجرا و رصد میشود تا با حصول خروجی مناسبی این الگو به مرور در مناطق مختلف اجرایی خواهد شد .

وی بیان داشت : باید از پتانسیل کمیته امداد و دیگر نهادها برای افراد حرفه آموز استفاده شود تا افرادی که آموزش های فنی دیده و مدرک دریافت کرده‌اند انگیزه مناسبی برای حضور در بازار کار داشته باشند .

و در پایان گفت:با توجه به اوج شیوع ویروس کرونا اعمال محدودیت های جدید کرونایی در راه است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز