مدیرعامل آبفای غرب استان تهران:

۸۱ روستا در غرب استان تهران تحویل آبفا شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۹:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۶۷۰۵
۸۱ روستا در غرب استان تهران تحویل آبفا شد
آبرسانی به ۸۱ روستا در غرب استان تهران تحویل آبفا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، مهدی اکبریان با اعلام این خبر گفت: آبرسانی ۵۰ روستا در شهرستان ملارد، ۲۸ روستا در شهرستان شهریار و ۳ روستا در شهرستان قدس از آبفای روستایی تحویل آبفای شهری شده است.

او افزود: با تحویل گیری این روستاها تعداد ۳۱۰۷۷ مشترک به مشترکین شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران افزوده شده است و ما در تلاشیم آب شرب با کیفیت و پایدار را برای این مشترکین تامین کنیم.

اکبریان اظهار داشت: چالشهای که ما با آن در روستاها در حال حاضر به منظور تامین آب شرب مواجه هستیم شامل انشعابات غیر مجاز خصوصاً در حاشیه روستاها که برای باغات و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد، کمبود منابع آب پایدار هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی، عدم وجود آب سطحی برای جایگزینی منابع زیر زمینی، بعضاً تاسیسات فرسوده و غیر متناسب با شرایط موجود، وجود چاه های آب غیر مجاز و همچنین پراکندگی روستاها که سبب شده خدمات رسانی با سختی همراه باشد.

او گفت: متاسفانه در برخی روستاهای تحویلی اصلاً منابع آب وجود ندارد و هم اکنون آبفا علاوه بر ساکنین روستاهای مذکور حتی آب مورد نیاز دام آنان را بوسیله تانکر تامین می کند.

او تصریح کرد: طول شبکه آبرسانی در این روستاها۱۵۶ کیلومتر خط انتقال و ۴۵۲کیلومتر خطوط فرعی توزیع آب می باشد و در مجموع ۶۶ حلقه چاه آب شرب ، ۷ دهنه چشمه در مجموع با دبی ۷۶۸ لیتر بر ثانیه، ۸۲ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۲۲۸۶۷ متر مکعب و تصفیه خانه آب در روستای حسین آباد شهرستان ملارد با ظرفیت ۴۷۸ متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارند.

اکبریان ادامه داد ۴ مجتمع آبرسانی تحویل ما شده است که شامل مجتمع کوثر که ۳۲ روستا و جمعیت ۱۱۶۲۵۰ نفر، مجتمع اختر آباد که ۱۸ روستا و جمعیت ۳۹۵۵ نفر، مجتمع بی بی سکینه ۷ روستا و جمعیت ۱۴۸۷۰ نفر و مجتمع گوی بلاغ که ۴ روستا با جمعیت ۱۰۰۰ نفر و در مجموع با دبی ۱۹۳ لیتر آب بر ثانیه تحت پوشش قرار داده اند.

مهدی اکبریان گفت: در مدت زمان کوتاهی که آبرسانی روستاها به آبفای غرب استان تهران محول شده است۴ حلقه چاه جدید حفاری و ۸ حلقه چاه بازسازی شده اند که با این اقدامات حدود ۶۰ لیتر بر ثانیه به میزان تولید آب شرب آنها افزوده شده، و ۵۰۰ متر شبکه آبرسانی توسعه و ۲۶۰۰ متر شبکه اصلاح شده است.

او افزود: برای تامین آب شرب در روستاهای تحویلی برنامه ریزی هایی طراحی شده است که به امید خدا با تامین منابع مالی اجرا خواهد شد از جمله این اقدامات شامل، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه با اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال، بازسازی ۸ حلقه چاه موجود، توسعه ۷۰۰ متر خط انتقال چدن داکتیل ۲۰۰ میلیمتری و همچنین اصلاح شبکه های فرسوده به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در دستور کار آبفا قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب غرب استان تهران در پایان تاکید کرد هر گونه بهره برداری غیر مجاز از تاسیسات آبرسانی جرم و طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد و از مشترکین روستایی خواست ضمن رعایت الگوی مصرف آب در صورت مشاهده هر گونه شکستگی شبکه توزیع آبرسانی و یا سوء استفاده افراد سریعاً مراتب را از طریق تلفن شبانه روزی ۱۲۲ اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز