استاندار تهران:

سکونت ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران/ گسترش فرهنگ زکات برای حمایت از نیازمندان ضروری است

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۶:۴۶:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۸۳۲۶
سکونت ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران/ گسترش فرهنگ زکات برای حمایت از نیازمندان ضروری است
استاندار تهران با اشاره به سکونت ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران بر گسترش فرهنگ زکات جهت حمایت از نیازمندان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای زکات با اشاره به ضرورت بهره گیری از برکات زکات اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا ایجاد تحرک، پویاسازی و مولد ساز ی و در کنار آن بهره گیری از آموزه های دینی و فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات برای رفع مشکلات نیازمندان بسیار راه گشاست.

وی ادامه داد: کرونا اقتصاد بسیاری از کشورها را دچار مشکل کرده و در کشور ما نیز علاوه بر این مشکل تحریم های دشمنان نیز شرایط را خاص و ویژه کرده است، در این زمینه ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

استاندار تهران عنوان کرد: بنا به  تعریف مرکز آمار خط فقر در استان تهران چهار ونیم میلیون تومان و میانگین کشوری دو میلیون تومان است که نشان می دهد باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و از طرفی ۱۲ درصد خانوارهای نیازمند کشور در استان تهران سکونت دارند.

محسنی بندپی سپس گفت: با همکاری پایگاه ایرانیان اقدام به شناسایی افراد یا خانوارهایی که به هر دلیلی تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند، کرده ایم تا اولا به این قشر کمک کنیم و ثانیا آنها نیز کمک های مومنانه را به صورت هدفمند دریافت کنند تا شرایط برای این افراد بهبود یابد.

 

نظر شما