مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران خبر داد:

خارج شدن ۶۰ حلقه چاه از مدار با انتقال آب ماملو به پیشوا

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۸:۴۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۹۰۰۶
خارج شدن ۶۰ حلقه چاه از مدار با انتقال آب ماملو به پیشوا
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران گفت: با انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا ۶۰ حلقه چاه از مدار خارج و تعادل مناسبی به سفره‌های زیرزمینی بخشیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمدرضا بختیاری در آئین افتتاح خط انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه نسبت به حوزه آب کشور داشته و دستاوردهای ارزشمندی در این زمینه به دست آمده است.

وی اظهار داشت: توجه ویژه دولت یازدهم و دوازدهم به حوزه آب استان با افتتاح واحد اول و دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران در سد ماملو و اختصاص ۳۰ میلیون مترمکعب به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نمود عینی پیدا کرد و مردم پیشوا به عنوان آخرین شهرستان از آب این سد بهره‌مند شدند.

بختیاری افزود: با انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا که با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام شد، ۶۰ حلقه چاه از مدار خارج و تعادل مناسبی به سفره‌های زیرزمینی بخشیده می‌شود؛ ضمن آنکه کمبود آب در فصل‌های گرم سال هم رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران اضافه کرد: استان تهران ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب دارد که ۸۰ میلیون مترمکعب آب مربوط به دشت ورامین است.

بختیاری افزود: جنوب‌شرق استان تهران یکی از دشت‌های حاصلخیز کشور محسوب می‌شود که فائو برای نخستین‌بار در سطح کشور طی دهه ۴۰ شبکه مدرن انتقال آب آن را طراحی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی جنوب استان تهران و گرمسار با سطح ۱۱۰ هزار هکتار در گذشته از دو رودخانه جاجرود و حبله‌رود تأمین می‌شد و برای نخستین‌بار در کشور، کانال‌های مدرن درجه یک و دو در این دشت طراحی و اجرا شد.

وی اظهار داشت: با گسترش شهر تهران و افزایش جمعیت، چاه‌ها، قنات‌ها و چشمه‌ها دیگر جوابگوی تأمین آب شرب مردم نبود و در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ بخشی از آب مورد نیاز مردم از آب‌های سطحی تأمین شد.

بختیاری گفت: بر اساس یک قاعده کلی، با تأمین آب کلانشهرها، بخش کشاورزی با ضررهای مواجه می‌شود که وزارت نیرو در تصمیمی درست، پساب تصفیه شده جنوب تهران را جایگزین آب جاجرود کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۳۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین سرازیر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت : تا پیش از افتتاح تصفیه‌خانه هفتم تهران «EC» یا سختی آب دشت ورامین ۱۹۰۰ بود که امروز این میزان به ۸۰۰ کاهش یافته است.

«بختیاری» از تلفیق دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی به عنوان یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو یاد کرد و افزود: با اجرای این پروژه مهم، تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه در حوزه روستایی جنوب‌شرق انجام شده که این میزان معادل ۲ سال اجرای پروژه انتقال آب در مناطق روستایی این بخش از استان تهران است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز