معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری؛

تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک از دیگر برنامه های شهرداری ملارد در آینده نزدیک

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۵:۴۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۳۰۲۱۴
تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک از دیگر برنامه های شهرداری ملارد در آینده نزدیک
کل بودجه سال ۹۹ شهرداری ملارد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان این بودجه جهت مصرف در امور عمرانی تخصیص گردیده است که به نسبت سال گذشته رشد ۶۵ % اعتبار بودجه عمرانی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ شهرستان ملارد به دلیل داشتن قدمت زیاد و مشکلات زیرساختی که دربافتهای شهری با آن مواجه است، مطالبات جدی شهروندان را در پی داشته که در همین خصوص گفت وگوی اختصاصی با مهندس امین رحمتی معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ملارد داشتیم که توجه شمارا به این مصاحبه جلب مینماییم.

بیوگرافی و سوابق

مهندس امین رحمتی فارق التحصیل رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی و رشته برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد طی سنوات گذشته خدمت به شهروندان دو شهرستان قدس و شهریار را در کارنامه دارد . وی در شهرداری قدس به عنوان مسئول اداره عمران و مدیر دفتر فنی شهرداری و فرمانداری قدس و در شهریار با عنوان کارشناس عمرانی در فرمانداری شهریار و اکنون در شهرداری ملارد هم به عنوان معاون امور زیربنایی و ترافیک در حال خدمت رسانی میباشد.

میزان بودجه های عمرانی در ملارد

کل بودجه سال ۹۹ شهرداری ملارد حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان این بودجه جهت مصرف در امور عمرانی تخصیص گردیده است که به نسبت سال گذشته رشد ۶۵ % اعتبار بودجه عمرانی را شاهد هستیم .همچنین درصد بودجه عمرانی به جاری با پنج درصد رشد به نسبت۵۵ به ۴۵ رسیده که این حاکی از افزایش ۵درصدی این تناسب نسبت به سال گذشته است.

تصمیم مجموعه مدیریت شهری بر این بوده در بودجه ریزی سال ۹۹ پروژه های فرهنگی و ورزشی نیمه تمام شهرداری به سرعت تکمیل شود تا مورد بهره برداری مردم عزیز منطقه قرار بگیرد . در رأس این پروژه ها فرهنگسرای بزرگ ملارد است که از سال۹۲ روند ساخت آن آغاز شد و تا نیمه سال ۹۷ روند تکمیل آن متوقف گردید و در سال ۹۸ با تخصیص مبلغ ۴میلیارد تومان به پروژه فرهنگسرا روند ساخت آن جان تازه ای گرفت و در سال جاری نیز برای تکمیل و تجهیز آن ۱۳ میلیارد تومان دیگر تخصیص شده و انشاا… در صورت مساعد بودن شرایط اپیدمی‌کرونایی و تثبیت نرخ ارز در بازار که هردو تأثیر مستقیمی بر پیشرفت پروژه دارند، در ایام دهه فجر این پروژه به بهره برداری برسد. این مجموعه مجهز به سالن آمفی تئاتر۶۵۰ نفری با کاربری نمایشی، میتینگ و کنسرتال ، مجموعه کامل کتابخانه و فرهنگسرا و گالری به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی غرب استان تهران شناخته خواهد شد . اصلی ترین دلیل نیمه کاره بودن پروژه های عمرانی و گران تمام شدن این پروژه هادر تمام شهرهای کشور میتوان به عدم تخصیص کافی اعتبار برای تکمیل و تحویل پروژه در سال طرح نام برد ، که خوشبختانه در این پروژه شهرداری ملارد با رفع این مشکل و همچنین استفاده از خدمات مدیریت طرح (دانشگاه علم و صنعت) شاهد تسریع در پیشرفت پروژه و احداث بهینه پروژه هستیم.

افتتاح در هفته دولت

تکمیل و افتتاح بوستانهای یاس و فرهنگیان و اسپرت پارک، ساختمان پارلمان شهر ، ساختمان مدیریت خدمات شهر ، مجموعه ورزشی روباز ملارد و بازپیرایی بلوار آرش ، اجرای سه پروژه منظر شهری شامل دو پیاده راه بلوار شمشاد و بلوار مجاور مزار شهداء و فاز اول جابجایی تیرهای مزاحم بلوار رسول اکرم (س) به میزان یک کیلومتر از طول پنج کیلومتر اشاره کرد که تأثیر بسزایی در دید ومنظر شهری دارد.

بیمارستان ملارد

ساخت و تکمیل مجموعه بیمارستان ملارد مربوط به حوزه وزارت بهداشت و درمان است و مجموعه شهرداری هم به فراخور مسئولیت خوداصلاح هندسی زیرسازی و آسفالت مسیر ها و معابر و دسترسی هایی این بیمارستان رادر دستور کار دارد تا خللی در روند تکمیل بیمارستان ایجاد نگردد.

بافت فرسوده شهر ملارد

در خصوص بافتهای ناکارآمد شهری ملارد میتوان به بافت فرسوده ملارد قدیم و سرآسیاب غربی اشاره کرد که هرکدام اقدام متناسب خود را میطلبد، صرف نظر از تعهدات قانونی دولت محترم در بازآفرینی فضاهای شهری استفاده از ظرفیتهای درون شهرستان هم میتواند گره گشای مسائل بافتهای ناکارآمد باشد. اولین قدم تاسیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری است که سازماندهی اقدامات تسهیلگری و توسعه گری را در پی خواهد داشت. در بافت فرسوده با تاسیس دفاتر تسهیل گری میتوان به جلب مشارکت شهروندان و پیگیری تخصیص مشوقهای لازم از طریق شهرداری را دنبال کنیم و در سکونتگاه غیر رسمی با توجه به اسیب پذیری بالای اجتماعی و زیربنایی نوع اقدام بصورت توسعه گری است . و همه اینها در گرو مطالعه دقیق این سکونتگاههاست که متعاقب تاسیس سازمان صدرالاشاره بدست خواهد آمد. انشالله پس از تصویب اساسنامه در شورای اسلامی شهر و مراجع بالادستی تاسیس سازمان مذکور که یکی از کارآمدترین سازمانهای تابعه شهرداریست میتواند خدمات بسیارخوب و منسجمی در این زمینه ارائه دهد.

چشم انداز شهر از نگاه شهرداری

از منظر برنامه ریزی شهری شهر به مثابه یک موجود پویا و زنده به شمار میآید پس توسعه آتی شهر و تهدیدات و فرصتهای شهر میبایست در قالب برنامه مدون نصب العین مدیران شهری میباشد. تهیه طرح توسعه شهر cds بعنوان افق چشم انداز شهری با لحاظ اسناد بالادستی و پس از آن تهیه چشم انداز بیست ساله و سپس تهیه طرحهای چشم انداز پنج ساله در دستور کار شهرداری است و با استخدام مشاور حائز صلاحیت مدیریت شهری در صدد دستیابی به این اهداف هست.

وضعیت شهرک اداری چه میشود؟

چهار اداره در شهرک اداری مستقر هستند و اداره مالیات هم با استخدام پیمانکار در صدد تکمیل ساختمان مورد نیاز خود است و باقی ادارات نیز بدنبال تخصیص اعتبار از مراجع بالادستی خود جهت ساخت فضای مورد نیاز هستند. با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات در سنوات اخیر و کوتاه شدن سایه جنگ از سر کشور ، تاسیس شهرکهای اداری از نظر پدافند غیر عامل و کیفیت خدمات به شهروندان یک نکته بسیار مهم است که شهرداری ملارد در سنوات گذشته با تأمین زیرساختها تسهیلات اازم را جهت استقرار ادارات فراهم نموده است

هزینه های آسفالت و لکه گیری در ملارد

با توجه به کثرت تردد در بلوار رسول اکرم و ضخامت کم آسفالت در این معبر متأسفانه شاهد فرسودگی مفرط در بعضی مقاطع مسیر هستیم که هم اکنون با استفاده از تکنولوژی جدید و استفاده از آسفالت پلیمری sma در صدد رفع این مشکل هستیم . از خصوصیات این آسف الت میتوان به ضخامت کم و طول عمر بالا اشاره کرد. درز گیری آسفالت و لکه گیری باقی مسیر ده کیلومتری قبل از بارش های سال جاری در دستور کار قراردارد.

از دیگر برنامه های شهرداری اجرای نهضت روکش آسفالت در معابر فرعی است که انشالله از ده روز آتی آغاز خواهد شد. برنامه روکش و لکه گیری معابر فرعی نیز که از اسفندماه شروع شده بصورت مستمر در سطح شهر در حال انجام است که سرویس دهی معابر را به سطح قابل قبولی رسانده و این عملیات تا رسیدن به سطح مطلوب ادامه خواهد داشت.

چالشهای پیش روی مدیریت شهری ملارد

با توجه به کثرت اراضی بایر در شهر و توسعه آتی آن مسائل ترافیکی و هدایت آبهای سطحی و ترقیب سرکایه گذارن جهت سرمایه گذاری در شهر جزء چالشهای پیش روی مدیریت شهریست. در خصوص هدایت آبهای سطحی با استخدام مشاور از دانشگاه امیر کبیر در صدد حل مشکل آبگرفتگی محلات پایین دست شهر ملارد طی برنامه های کوتاه مدت و میان و بلند مدت هستیم که در همین خصوص امر پایش انهار به اتمام رسبده و در مرحله طراحی میباشیم. ور خصوص ترافیک شهری طراحی تقاطع غیر همسطح سه راه مارلیک به اتمام رسبده و در صورت تایید شورای ترافیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد همزمان کار مطالعات تقاطع غیر همسطح چهار راه ملارد در دستور کار است که انشالله در صورت جذب اعتبارات عمرانی کار احداث آن تقاطع نیز شروع خواهد شد. تهیه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک از دیگر برنامه های این شهرداری میباشد.

 

نظر شما
پرونده ویژه