جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۵:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۰۲۱۸
جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود
نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود و هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت های علمی تلاش کنیم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان تر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین نوش آبادی در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهید امیر شفیعی که با حضور مسئولان شهرستانی و خیرین نیک اندیش در روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد، ساخت مدارس توسط خیرین را یک حرکت زیربنایی و ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: این اقدامات باید تداوم داشته باشد تا به لطف خدا و تلاش خیرین مدرسه ساز و مسئولان همه مدارس فرسوده شهرستان بازسازی  و نوسازی شوند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم فکری، علمی و فرهنگی در کشور، افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، بخشی از فرصت ها و منابع کشور باید صرف نهضت تولید علم شود چراکه یکی از مصادیق تولید است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین،  پیشوا و قرچک در مجلس تصریح کرد: هرچند منظور رهبری از تولید بیشتر کار و فعالیت اقتصادی، صنعتی و سازندگی است اما تولید علم نیز تقش تعیین کننده ای در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور به ویژه در ابعاد مرتبط با فناوری های روز دارد.

وی با اشاره به چشم انداز افق 1404 به عنوان سند بالادستی کشور، گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در این سند جمهوری اسلامی در سال 1404 باید به رتبه اول علمی اقتصادی و فرهنگی غرب آسیا تبدیل شود.

نوش آبادی یکی از بخش های مهم این سند برای رسیدن به نقطه مطلوب را توجه به حوزه علم، دانش و فناوری دانست و افزود: دستیابی کشور به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز  جز با تلاش بی وقفه در جهت تقویت بخش تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می شود، گفت: هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت های علمی تلاش کنیم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان تر می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخش زیادی از مدارس شهرستان به ویژه در روستاها دچار فرسودگی است، اذعان کرد: همه باید تلاش کنیم تا مدارس مستهلک کنار رفته و جای خود را به مدارس نو و ساختمان های جدید و در خور شان مردم بدهند.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران امر نوسازی مدارس، گفت: معلمان از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، کار سخت و دشواری داشتند و با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و علیرغم همه کمبودها اجازه ندادند آموزش در منطقه متوقف شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه