مشارکت خیران در احداث مدارس باقیات و صالحات است

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۶:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲۵
مشارکت خیران در احداث مدارس باقیات و صالحات است
امام جمعه قرچک از مشارکت خیران در احداث مدارس خیرساز در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: مشارکت خیران در احداث مدارس باقیات و صالحات است و ساخت مدرسه از کارهای ماندگاری است که آجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ انسان نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام  والمسلمین حجت الله اسماعیلی در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای امین آباد قرچک، اظهار کرد: مدرسه سازی سرمایه گذاری در مسائل فرهنگی و علمی کشور و نسل های آینده کشور محسوب می شود.

وی کار خیرین مدرسه ساز را با اهمیت دانست و تصریح کرد: مدرسه اولین جایی است که تربیت انسان در آن شکل می گیرد.

اسماعیلی گفت: طی یکسال و نیم گذشته با پیگیری مدیریت آموزش و پرورش و همت و مشارکت خیران سه آموزشگاه  احداث شد و بیش از 10 مدرسه تعمیر و تجهیز شده است که جای تقدیر دارد.

امام جمعه قرچک  خاطر نشان کرد: مدرسه سازی، جهادی است که از ثمرات آن همه جامعه برخوردار می شوند و خیران مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند این عرصه، توانسته اند تا بسیاری از مشکلات کمبود فضای آموزشی را برطرف کنند.

وی از خیران بومی، استانی و کشوری برای اعتلای فرهنگ جامعه و پیشرفت آموزش این مناطق دعوت کرد و افزود: مشارکت در ساخت مدرسه از کارهای ماندگاری است که اجر و پاداش آن حتی بعد از مرگ انسان نیز ادامه دارد.

سپاه پاسداران از سالیان سال قرارگاه محرومیت زدایی دارد

خیر نیک اندیش مهدی رضایی نیز در این مراسم، اظهار داشت: نیکی آن نیست که به سمت مشرق و مغرب فکر کنیم که خدا آیا در شرق و یا غرب است بلکه باید ایمان و اعتقاد داشته باشیم به خداوند، قیامت و کتاب قرآن و پیامبران که خداوند در آیاتی از قرآن می فرماید از مال خویش ببخش آن هم آن چیزی که خیلی دوستش داری.

وی گفت: بانک انصار به نیابت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سالیان سال قرارگاه محرومیت زدایی دارد و کار این قرارگاه بیشتر این بود که در حوزه های مختلف کمک کند و این کار یک طرفه نبود بلکه باهمکاری بخش خصوصی بود.

رضایی بیان داشت: این بودجه ای که خرج می شود بدانید که از سپرده های بانک نیست بلکه حرکتی است بصورت خودجوش توسط همکاران و یک سری از افراد خیر شروع شده که ثمره آن همین قرارگاه محرومیت زدایی است.

خیر نیک اندیش در پایان گفت: به هر صورت از خداوند میخواهم که همه ما را کمک کند و در آیاتی از قرآن کریم داریم که می فرماید اگر می خواهید هیچ غم و ناراحتی نبینید از صدقه جاریه کمک بگیرید.

 

نظر شما
پرونده ویژه