محرومیت زدایی رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی است

۱۳۹۹/۰۴/۲۶ - ۱۹:۰۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸۱
محرومیت زدایی رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی است
حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار گفت: رفع مشکلات زیر ساختی در بخش های مختلف فرهنگی ، آموزشی، بهداشتی و مسکن در شهرستان نیاز به اقدام جهادی و اقدام و عمل دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در جلسه بررسی مسایل و مشکلات و محرومیت زدایی شهرستان قدس که به ریاست رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام زیارت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: شهرستان قدس با جمعیت حدود ۴۲۰ هزار نفری و وسعت کم از محرومیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شهرقدس در مجاورت شهر تهران است باید مورد توجه بیشتری از سوی مقامات فرا شهرستانی قرار بگیرد و حضور امروز شما در این شهرستان نوید خیر و برکت برای این شهر خواهد بود.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به اینکه محرومیت شهرستان تبعات فرهنگی و اجتماعی دارد، تاکید کرد: خدمات نظام در چهل سال انقلاب بر کسی پوشیده نیست ولیکن خدمات دهی در برخی شهرها به ویژه در مجاورت شهر تهران مقفول مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با اشاره به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی اظهار داشت: جمعیت ۶۹ هزار نفری دانش آموزی که هر ساله دو هزار دانش آموز نیز به آن اضافه می شود نیاز به حل مشکلات زیرساختی در بخش آموزشی دارد.

وی در ادامه افزود: رفع مشکلات زیر ساختی در بخش های مختلف فرهنگی ، آموزشی، بهداشتی و مسکن در شهرستان نیاز به اقدام جهادی و اقدام و عمل دارد.

امام جمعه شهرستان قدس به نگاه ویژه به محله عزیزی، شاه بداغیان و محمدآباد به عنوان مناطق آسیب دیده و نه آسیب پذیر تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی در زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان گفت: این قرارگاه بصورت متمرکز با کمک دستگاه های مختلف شهرستان و کمک های خیرین بسته های حمایتی را بین اقشار آسیب پذیر توزیع کرد و کمک های غیر متمرکز هم توسط نهادهایی چون بسیج و امور مساججد و غیره هم انجام شد.

وی در ادامه افزود: این طرح در مراحل مختلف در حال انجام است و یک مرحله در دهه امامت و ولایت و مرحله بعدی در دهه محرم و دهه آخر صفر بسته های حمایتی بین اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا توزیع خواهد شد.

امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به اینکه کمک های مومنانه همچنان ادامه دارد، بیان داشت: ما به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با این ویروس منحوس آنچه که بنیاد مستضعفان در این طرح به سهم شهرستان اختصاص دهد، را توزیع خواهیم کرد.

 

نظر شما