مختاری شهردار قدس:

تداوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی شهرقدس/ استفاده بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در ناوگان اتوبوس و تاکسی

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۰۹:۵۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۳۳۶۸
تداوم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی شهرقدس/ استفاده بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در ناوگان اتوبوس و تاکسی
مختاری شهردار قدس با اشاره تداوم رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی و فاصله گذاری اجتماعی در سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قدس مطابق تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، گفت: با توجه به اهمیت بالای این حوزه بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی مورد تایید وزارت بهداشت در راستای اجرای عملیات ضدعفونی و گندزدایی سطوح ناوگان حمل و نقل عمومی شهرقدس در گام اول و دوم مقابله با کرونا ویروس توسط شهرداری قدس مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مختاری شهردار قدس اظهار داشت: با توجه به موج جدیدی از ابتلا و درگیری کشور با ویروس منحوس کرونا شهرداری قدس نیز اقدامات متنوعی را در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت از تیرماه جاری در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مراکز و حوزه‌های مستعد جهت انتقال بیماری کرونا طبق نظر مراجع مربوطه، حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بوده که با توجه به درخواست بالای شهروندان در استفاده از این ناوگان به تبع از درصد بالاتری در لیست مراکز احتمالی شیوع ویروس قرار دارد.

شهردار قدس بیان داشت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری قدس نیز حسب دستورالعمل‌های گام اول و دوم ستاد ملی، وزارت بهداشت، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استانداری تهران اقدامات و تمهیداتی را به منظور حفظ سلامتی شهروندان محترم اتخاذ کرده است.

 مختاری گفت: در اولین گام از طریق سامانه پیامکی و شبکه‌های مجازی پیام‌رسان و توزیع بروشورهای سلامت به تمامی رانندگان محترم حمل و نقل عمومی اتوبوس و تاکسی شهرقدس به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی به منظور مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در یکی از مهم‌ترین اقدامات با استفاده از محلول‌های ضدعفونی مورد تایید وزارت بهداشت نسبت به ضدعفونی و گندزدایی سطوح داخلی و خارجی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرقدس در ۳ نوبت شامل خودروهای تاکسی، سرویس مدارس، اتوبوس‌های شهری و برون شهری و مینی بوس اقدام شد که در مجموع ۲۰ هزار لیتر محلول در گام اول و دوم مبارزه با کرونا ویروس مورد استفاده قرار گرفت.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: به منظور ارتقا سلامت و کاهش خطرات احتمالی نسبت به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست به صورت رایگان در میان رانندگان محترم توزیع شد.

 

نظر شما