حسین نوش آبادی:

ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته/ آمریکا هرگز موافق عراقی مستقل، قوی، با ثبات و امن نیست

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۱۷:۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۳۸۷۷
ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته/ آمریکا هرگز موافق عراقی مستقل، قوی، با ثبات و امن نیست
حسین نوش آبادی نماینده مردم دیار پانزده خرداد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه کاظمی قمی سفیر ایران در عراق میهمان رادیو تهران بودند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نوش آبادی در خصوص سفر نخست‌وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران و وضعیت این کشور گفت: ایران هیچ‌گاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت، و خواهان عراق غیرتمند، مستقل، منسجم و با حفظ تمامیت ارضی است.

وی افزود: دیدگاه دشمنان مشترک ایران و عراق، خصوصا آمریکایی ها دقیقا نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران است، به دلیل اینکه آمریکا به معنای واقعی کلمه، دشمن دو کشور است.

نماینده مردم شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا هرگز موافق عراقی مستقل، قوی، با ثبات و امن نیست و اصرار جمهوری اسلامی مبنی بر خروج آمریکا از عراق و تصمیم اخیر مجلس عراق در همین رابطه، مبتنی بر همین منطق است.

وی ادامه داد: ایران از اجماع گروه ها و جریان های سیاسی عراق برای انتخاب مصطفی الکاظمی، به عنوان نخست وزیر، استقبال می کند و خواستار توسعه روابط و گسترش مناسبات در همه بخش ها و زمینه هاست و انتظار این است موانع صادرات کالا و خدمات به کشورعراق مرتفع و بستر همکاری های اقتصادی و تجاری بیشتر از گذشته، فراهم شده و از ظرفیت بخش های دولتی و غیر دولتی دو کشور در حوزه صادرات و واردات، استفاده شود.

نوش آبادی تاکید کرد: ایران و عراق به پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی، مذهبی و‌عادت و سنن، به معنای واقعی برادرانه است و آنچه در روابط دوجانبه برای جمهوری اسلامی ایران، حائز اهمیت است، منافع، مصالح، امنیت،عزت، اقتدار در عراق و بهبود شرایط در این کشور همسایه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز