امام جمعه باقرشهر:

یکی ازکارکردهای نماز جمعه آگاهی دادن به مردم ازتوطئه های دشمنان داخلی وخارجی است

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۲۰:۳۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۳۹۱۲
یکی ازکارکردهای نماز جمعه آگاهی دادن به مردم ازتوطئه های دشمنان داخلی وخارجی  است
نماز پرصلابت عبادی سیاسی جمعه این هفته سوم مرداد ماه ۹۹ به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالعلی استیری امام جمعه باقر شهر در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت الاسلام والمسلمین استیری در خطبه های نماز جمعه گفت: قلوب برخی از افراد مشغول به دنیا است و تمام هم و غم آنها دنیاست و تمام حرکات و سکنات آنها صرف دنیا می‌شود و هیچ نگاهی به آخرت و آنچه خداوند متعال از آنها خواسته است، ندارند. به تعبیر امام علی (ع) کسانی که قلوبشان مشغول به دنیاست چیزی جز سختی و گرفتاری نصیبشان نخواهد شد، چه پول‌دار و غنی باشد و چه فقیر و بی‌پول باشد، فقیر از فقر می‌نالد چون همه هم و غم او دنیا بوده استره اد و چون به دنیا نرسیده است، سختی می‌کشد و بر زندگی دیگران افسوس می‌خورد و بزیر لذا همیشه در سختی و گرفتاری است، کسانی که غنی هستند نیز سختی می‌کشند چون همیشه دغدغه دارد که پولش را نبرند و ضرر نکند لذا همیشه دلواپس و غصه‌دار است.

 نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: قلوب برخی از افراد مشغول آخرت است و در کارها و اعمال خود به پیامدهای آن عمل توجه دارند و نگاه آنها آخرتی است و توجه دارند که اعمال و رفتار آنها رنگ آخرتی داشته باشد و دغدغه آخرت را دارند. کسانی که فقط دغدغه آخرت را دارند و معتقدند که هیچ عملی از دید خداوند متعال مخفی نخواهد ماندفقط برای آخرت خود کار می‌کنند در پیش‌گاه خداوند متعال از درجات و مقامات بالایی برخوردار می‌شوند و قلوب برخی از افراد مشغول به مولی و خدای خود است و یاد و ذکر خداوند متعال همیشه در دل‌های آنهاست. خداوند متعال فرمود است: «…أَلاَ بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ». افرادی که دل‌مشغولی آنها خود خداوند است، معتقدند که اگر انسان خدا را داشته باشد همه چیز دارد، یعنی اگر خدا را داشته باشد، هم دنیا را دارد و هم آخرت را دارد، بنابراین، خوب است که انسان فقط به دنبال جلب رضایت پروردگار متعال باشد لذا افرادی که قلوبشان فقط متوجه خداست به هیچ چیز دیگری؛ حتی آخرت و نعمات بهشتی آن نیز توجه ندارند و رفتار و اعمال آنها فقط در راستای جلب رضایت الهی است و نه ترس از جهنم یا طمع بهشت نیست .

امام جمعه باقرشهر گفت:پنجم مرداد اولین نماز جمعه ای بود که به امامت مرحوم آیت الله طالقانی (رضوان الله تعالی علیه ) برگزار شد یاد این سیّد مجاهد فقیه وارسته زاهدی را که امام او را ابوذر زمان خطاب کرد به نیکی یاد می کنیم و درود می فرستیم.

حجت الاسلام والمسلمین استیری در ادامه افزود : پنجم  مرداد ۴۱ سال از اقامه نماز جمعه در ایران  اسلامی میگذرد، نماز جمعه ازمعجزات انقلاب و حضرت امام (ره) که در انقلاب اسلامی احیاء شد و منشا ثمرات فراوانی شد.

امام جمعه باقرشهر از دستاورد های نماز جمعه تقویت آگاهی مردم در زمینه مسائل سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی، تقویت روحیه جمع گرایی، ایجاد روحیه خودباوری و ارتقای انسجام و همبستگی ملی اشاره کرد و گفت : در این مدت هم در نماز جمعه ما شاهد برکات زیادی در شهر بودیم  که ان شاا.. این جریان مبارک ادامه پیدا کند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز