شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی و بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S)

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۱:۳۳:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۴۷۸۶
شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی و بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S)
اسد سرنابه سرپرست واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر از مراحل تکمیل پروژه راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S) و تحلیل داده ها و همخوانی نقشه هادر شهرداری باقرشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ سرپرست واحد فنی و شهرسازی شهرداری باقرشهر با بیان این موضوع اذعان داشت : با توجه به ضرورت بهره مندی از فناوریهای نوین در عرصه مدیریت شهری ، شهرداری باقرشهر طی یک برنامه ریزی هدفمند و راهبردی نسبت به آماده سازی زیرساختهای لازم با حضور مشاوران نرم افزاری و استفاده از دانش و تجربیات شهرداریهای کلانشهر اقدام نموده است.

سرنابه ادامه داد: بهره مندی از سامانه اطلاعات مکانی (G.I.S) با هدف تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعاتی شهری از نیازمندیهای بالقوه تمامی عرصه های تصمیم گیری مدیریت شهری محسوب می گردد که هر ارگان و سازمان می بایست نسبت به تحلیل داده ها و نیازها و وضعیت فعلی سازمان از لحاظ اطلاعات مکانی و موقعیت جغرافیایی و نیازهای آتی اقدام نماید.

وی افزود : در طی سالیان گذشته تاکنون شهرداری باقرشهر با بهره مندی از دانش و تجربیات کادر اداری و تجهیز اتوماسیون نسبت به جمع آوری میدانی داده های مکانی ، پلان نقشه ها، غنی سازی نقشه ها ، الحاق پهنه ها ، تعیین اطلاعات نوسازی و به روز رسانی نقشه های وضع موجود به منظور راه اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی مکانی (G.I.S) یا بانک اطلاعات اقدام نموده است.

سرنابه ادامه داد : شهرداری باقرشهر پیشرو در راه اندازی در بهره مندی از سامانه مکانی(G.I.S) بعد از کلان شهر تهران می باشد که با حضور مشاوران و کادر اداری متخصص و تحصیلکرده و نیروی انسانی مجرب نسبت به تفکیک داده ها و لایه بندی و تکمیل اطلاعات توصیفی اقدام نمود ه است. ایشان در ادامه گفت : با توجه به ضرورت دسترسی صحیح و سریع به داده های مورد نیاز در حجم وسیع و ارائه و به تصویر کشیدن جداول و نمودارها و ویرایش به هنگام داده ها و استفاده از داده های موجود برای اهداف مختلف و بر اساس نیازهای گوناگون کاربران آماده شده است.

سرنابه در پایان گفت : استفاده از سامانه مکانی  (G.I.S) زمینه ای برای شناسایی قابلیتها و پتانسیلها ی متعدد و در عین حال تشخیص خلاهای مطالعاتی مناطق مختلف جغرافیای بسیار حایز اهمیت می باشد.

 

نظر شما