بخشدار کهریزک:

استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز راهبردی موثر برای رفع مسئله کم آبی است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۴:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۶۶۸۲
استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز راهبردی موثر برای رفع مسئله کم آبی است
بخشدار کهریزک گفت: با توجه به مسئله کم آبی، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ امین بابایی  در جلسه ساماندهی فضای سبز بخش کهریزک که با حضور مهرداد احمدی سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری ری برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت وجود فضاهای سبز شهری و توسعه و گسترش آن به حدی است که در جوامع امروزی وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر با شرایط نامناسب سرانه فضای سبز در بخش کهریزک مواجه هستیم باید برای توسعه فضای سبز بخش تلاش جدی صورت پذیرد و در این راستا دهیاران باید از تمام ظرفیت و تلاش خود نهایت استفاده را داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی یکی از مطالبات جدی شهروندان باشند.

بخشدار کهریزک سپس با اشاره به اهمیت استفاده از پساب جهت آبیاری فضای سبز شهری و لزوم کاشت گونه های گیاهی بومی افزود: با توجه به مسئله کم آبی، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز باید با جدیت پیگیری شود و دهیاران باید در این راستا به دنبال کاهش استفاده از آب شُرب برای آبیاری فضای سبز باشند.

بابایی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب مطابق با استاندارد محیط زیست در تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان با تاکید بر اصلاح سیستم آبیاری تصریح کرد: منابع آب‌های زیرزمینی جزو منابع ملی ما محسوب می‌شوند که استفاده از پساب های تصفیه شده در آبیاری فضای سبز می تواند گام بسیار خوبی برای صیانت از این منابع باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز