رئیس شورای بخش کهریزک :

«اشتغال‌زایی» عامل تثبیت جمعیت در روستاهای بخش کهریزک است

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۴:۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۶۶۸۵
«اشتغال‌زایی» عامل تثبیت جمعیت در روستاهای بخش کهریزک است
رئیس شورای بخش کهریزک گفت: تثبیت جمعیت در روستاها یکی از مسائل مهّم و حیاتی در بخش کهریزک محسوب می‌شود که این امر تنها با اشتغال‌زایی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ علی کلهر با تأکید بر توانمندسازی روستائیان در بخش کهریزک اظهار داشت: با رویکرد اشتغال پایدار و به ‌منظور توسعه کمّی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات براساس مزیّت‌ها و ظرفیت‌های روستایی تلاش داریم تا طرح توانمند‌سازی به صورت متمرکز در روستاها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه شهرها متضمن توسعه روستایی است تصریح کرد: توسعه‌نیافتگی روستاها اثر وضعی بر توسعه شهرها دارند؛ بنابراین نیاز است نگاه‌ها و رویکردها در این مقوله تغییر پیدا کند.

رئیس شورای بخش کهریزک افزود: حدود ۴۰ درصد جمعیت بخش کهریزک در روستاها ساکن هستند بنابراین تثبیت جمعیت در روستاها یکی از مسائل مهّم و حیاتی در بخش کهریزک محسوب می‌شود که این امر تنها با اشتغال‌زایی محقق می‌شود.

کلهر سپس با تأکید بر رفع تبعیض‌ها در توزیع امکانات در بین روستاها و شهرها بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته با نگاه ویژه دولت به موضوع ماندگاری در روستاها و پیگیری راهبرد مهاجرت معکوس شاهد اقدامات توسعه‌ای و زیربنایی خوبی در روستاها هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت احیای روستاها و توانمندسازی جمعیت روستایی در برنامه ششم توسعه، باید از اعتبارات اختصاص‌یافته به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نحو مطلوبی برای توسعه روستاها استفاده شود.

رئیس شورای بخش کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: در جهت مهاجرت معکوس روستائیان باید زمینه‌ رونق کسب و کار و زندگی را در روستا فراهم و برای این امر برنامه‌ریزی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز