سرپرست واحدهای سه گانه شهرقدس؛

در غدیر خم رسالت فرستاده خدا پیامبر اکرم (ص) توسط امامت امیرالمومنین تکمیل می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۲۲:۴۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۰۲۸۷
در غدیر خم رسالت فرستاده خدا پیامبر اکرم (ص) توسط امامت امیرالمومنین تکمیل می شود
کاروان شادی غدیر با هدف تجدید بیعت با امام عصر(عج) با حضور استادان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و در روز میلاد مسعود امام هادی(ع) کاروان شادی غدیر با هدف تجدید بیعت با امام عصر(عج) با حضور استادان ، کارکنان وجمعی از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان درمحوطه سایت عمرانی واحد محل یادمان شهدای گمنام  دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس با اجرای مراسم ویژه غدیرخم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

عبدالله قاسمی پیر بلوطی سرپرست واحدهای سه گانه شهرقدس،ملارد وصفادشت در ابتدای مراسم جشن غدیر ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام هادی( ع) و اینکه در آستانه عدیر غدیر هستیم اظهار کرد: عیدغدیر برای ما شیعیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اصل رسالت فرستاده خدا پیامبر اکرم (ص) توسط امامت امیرالمومنین تکمیل می شود ولذا امیدوارم که همه ما از پیروان واقعی شیعیان علی (ع) و سربازان خوبی برای ولایت باشیم.

دکتر قاسمی با اشاره به حدیثی از امام هادی بیان کرد که ما هیچوقت نباید به شکست های گذشته نگاه کنیم بلکه باید با درس گرفتن از تجربیات گذشته  به آینده بیاندیشیم و آینده درخشان را با تلاش امروز ایجاد کنیم  

وی افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی نیز روند رو به رشدی دارد و ممکن است در مقاطعی رکودهایی نیز داشته باشد ولی در مجموع در حال حاضر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کیفی و در مقایسه با دانشگاه های نسل جدید رو به پیشرفت می باشد.

این مقام مسئول از تلاش های کارکنان حوزه معاونت فرهنگی ، دفتر مقام معظم رهبری و کارکنان حوزه IT واداره روابط عمومی به خاطر تدارک مراسم جشن غدیر تشکر کرده وافزود:  هدف از برگزاری جشن بزرگ غدیر اینست  که عید غدیر برای ما شیعیان از اهمیت خاص وفوق العاده ویژه برخوردار هست و هدف دیگر قدردانی و تقدیر از کارمندانی است که در این شرایط بحرانی کرونا علاوه بر تلاش های مومنانه به دانشجویان خدمات رسانی ویژه در بخش آموزش از راه دور داشته اند، که به صورت نمادین وارزشی از تعدادی از کارمندان حوزه هیات علمی ، اداره امتحانات ، اداره فن آوری وای تی و حوزه صندوق رفاه که تعداد متقاضیان آن بسیار زیاد شده است وهمچنین دراین شرایط اقتصادی تسهیلات ویژه ای به دانشجویان ارائه می دهد و در این مدت بسیار زحمت کشیدند.تقدیر از تلاش این عزیزان نیز می باشد.

او از سایرکارکنان نیز در بحث جذب دانشجو تاکید کرد که اهتمام بیشتری داشته باشند و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و با توجه به شرایط موجود کرونا و حداقل حضور دانشجویان در دانشگاه و با سیستم های اتوماسیون دانشگاه مشکلات دانشجویان مرتفع نمایند تا دانشجویان به خاطر انجام کار ونگرانی هایشان به دلیل شرایط خاص کرونا به دانشگاه مراجعه حضوری نکنند.

قاسمی در پایان گفت: امیدواریم همچون عدالتی که غدیر خم براساس آن پایه گزاری شده است ما هم بتوانیم این عدالت را بر قرار کنیم و با توجه به تکریم دانشجویان گرامی، کارکنانی که خوب کار می کنند دیده شوند و مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند.

حرکت اشتباه باعث می شود انسان یک عمر در مسیر اشتباه قرار بگیرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به عنوان سخنران دوم این مراسم با تبریک این عید فرخنده غدیرخم در جمع دانشگاهیان اظهار کرد: عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است که در احادیث از آن عید بزرگ الهی یاد شده و در چنین روزی خداوند دین را با معرفی امام عصر به عنوان جانشین پیامبر کامل کرد.

حجت الاسلام علی اصغر منصوری در ادامه مراسم در خصوص امام هادی مطالبی را مطرح کرده وافزود: اگر بخواهیم مبالغان غدیر را معرفی کنیم ، امام هادی از مبلغین راهبردی غدیر است ، از این حیث که قبل از امام هادی( ع)، خیلی گفتمان امامت و ولایت به جهت خفقان و عدم زمینه سازی اجتماعی مطرح نبود، وقتی خلیفه جور ایشان را از مدینه به سامرا می برد، امام هادی (ع)در نجف توقف می کنند و به زیارت امیرالمومنین می روند و بسیاری از ویژگی ها و فضیلت امام علی (ع) را بیان می کنند و از فضیلت قرآنی و آیاتی که در شان امیرالمونین نازل شده و از فضیلت های روایی و تاریخی امام علی (ع) در جنگ های مختلف و مواقف تاریخی صحبت می کنند واو همیشه توصیه به خواندن زیارت غدیریه در روز غدیر داشت.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای سه گانه قدس/ملارد/صفادشت/تصریح کرد: همانطور که ما از تجربیات ساده درس می گیریم مانند بستن دکمه های لباس که وقتی به دکمه آخر می رسیم متوجه می شویم که دکمه اول را اشتباه بستیم یعنی قدم اول را اشتباه برداشتیم ،دربعضی ها هم این قدم های اول اشتباه باعث می شود که آخر کار متوجه شوند که چه اشتباهی کرده اند. لذا یک تصمیم ویک حرکت اشتباه باعث می شود انسان یک عمر در مسیر اشتباه قرار بگیرد و در پایان عمر متوجه اشتباه شود که دیگر امکان جبران کردن نداشته باشد.

منصوری تاکید کرد: بعضی از تصمیم های اشتباه قابل جبران نیست و باعث می شود گریبان یک امت در طول تاریخ را بگیرد مانند تصمیم مردمی که بعد از رحلت رسول الله گرفتند و واقعه غدیر را فراموش کردند و تصمیم اشتباه و بیعت اشتباه باعث شد جریان تاریخ عوض شود و مردم از نعمت مدیریت امیرالمومنین محروم شوند.

روز غدیر و احیاء غدیر این پیام را برای ما خواهد داشت که اگر یک زمانی یک مردمی در اعماق تاریخ این اشتباه را کردند ما حاضر نیستیم این اشتباه را تکرار کنیم و ما با جشن غدیر به دنبال تصمیم درست هستیم و اگر آنها از ولی زمان خودشان حمایت نکردند ، ما امروزبعد از 42 سال از ولی زمان خودمان حمایت می کنیم حتی اگر همه دنیا برعلیه ما باشند ، ما می توانیم روی پای خودمان بایستیم و انشالله عید غدیر را با حضور امام زمان جشن خواهیم گرفت.

علی اصغر منصوری با اشاره به فضیلت روز عید غدیر افزود: در خطبه غدیر پیامبر بیش از ۲۵ مرتبه از حضرت حجت که هنوز به دنیا نیامده نام برده و این موضوع بیانگر اهمیت ذکر و دعا برای تعجیل در ظهور حضرت حجت(عج) را در چنین روزی بوده و یکی از مهم‌ترین اعمال این روز اطعام مؤمنان است.

 این مراسم با قرعه کشی واهدا جوائز وتقدیر از کارکنان نمونه جهادی در دانشگاه‌های سه گانه شهر قدس، ملارد، صفادشت  در کنار یادمان شهدای واحد شهر قدس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزارشد وپرسنل واستادان واحدبا قرائت فاتحه وصلوات برمزار شهدای گمنام و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 

 

نظر شما