نوش آبادی در گفتگو با وزیر ارتباطات:

افزایش قیمت و‌ محدود کردن بسته های اینترنت خلاف قانون است

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۰۹:۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۱۲۸۴
افزایش قیمت و‌ محدود کردن بسته های اینترنت خلاف قانون است
نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: نگذارید در شرایط کرونا و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور در گفتگو با جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری، نسبت به افزایش غیرقانونی تعرفه های جدید و محدود کردن بسته های اینترنت و حذف بسته های سه ماه و یک ساله توسط برخی اپراتورها، اعتراض کرد و خواستار بازگشت قیمت ها و بسته های اینترنتی به حالت قبلی شد.

نوش آبادی افزود: هزینه بالای استفاده از اینترنت باتوجه با گره خوردن کسب و کار و حتی آموزش مردم به این بستر، جزو مسائل معیشتی و مهم برای جامعه است.

وی ادامه داد: تخلف اپراتورها در محدود کردن بسته ها و بالارفتن هزینه های مردم، چیزی نیست که قابل اغماض باشد.

عضو کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه هر روز شاهد پیام های متعدد اعتراض آمیز از سوی مردم نسبت به افزایش قیمت اینترنت هستم ، وظیفه دارم نگرانی و‌دغدغه مردم و کاربران را به گوش شما برسانم.

نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: نگذارید در شرایط کرونا و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

عضو‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و باتوجه به رویکرد ستاد ملی کرونا مبنی بر تقویت آموزش های مجازی و نیاز دانش آموزان به اینترنت باید هرچه سریعتر قیمت ها و بسته ها به حالت قبل بازگردد تا فشار مالی روی خانواده ها کمتر شود.

در این گفتگو جهرمی وزیر ارتباطات تاکید کرد: علاوه بر ارسال پرونده تخلفات اپراتورها به تعزیرات، در دولت پیرامون بالابردن سقف جریمه اپرتورها مصوبه ای داشتیم تا تنبیه‌هات، عبرت آموز باشد و اصرار بر این است که هزینه های اضافه ای که از مشترکین کم شده با پیگیری رگولاتری به مردم بازگردد.

وی افزود: پرونده تخلف اپراتورها پیگیری می شود و اجازه نمی دهیم  در شرایط کرونایی و افزایش استفاده کاربران از فضای مجازی، هزینه مضاعفی بر دوش مردم وارد شود.

وی گفت: طبق آمار بورس اپراتور همراه اول در یکسال گذشته ۳۶۰۰میلیارد تومان سود داشته و نمی شود به بهانه بالارفتن هزینه ها مردم را تحت فشار قرار داد.

 

نظر شما